peuter komt uit peuterbed

Hoi hoi,

Mijn dochter word volgende week 3 jaar en slaapt al zeker een half jaar
in het peuterbed.
Het ging altijd perfect, tot 2 weken geleden..

Ze komt nu s'nachts (gemiddeld 3 x per nacht) steeds uit haar bed en gaat op de gang staan roepen, doet alle lampen aan en maakt er een feestje van..

Ik zeg dan dat het nog nacht is en leg haar terug in bed, dan slaapt ze weer verder
maar een uur later staat ze er weer !!

Help, heeft er iemand tips??

Heb al geprobeerd middagslaap over te slaan maar da's echt nog geen succes..
Elke morgen is ze rons half 6 wakker en slaapt smiddags van 13.00 - 14.30/15.00..
Rond 19.00/19.30 ligt ze er weer in..

alles tips zijn welkom..

groetjes simone
 
Hay,

misschien een optie om het middag slaapje in te korten? Tot eventueel een half uurtje. En haar er zo aan laten wennen tot ze helemaal geen middag slaapje meer nodig heeft. Want het is ook natuurlijk een questie van gewenning dat slaapje. Want als ik zo je verhaal hoor, denk ik echt niet meer dat ze die nodig heeft. Daar ze er 's nachts zo vaak uitkomt.

sterkte!

gr cj        
 
ik heb het zelfde probleem met mijn zoontje van 2,5 jaar. na dat hij s'avonds eerst een aantal keer van bed af is geweest gaat hij lekker slapen maar als hij snachts om 4 uur of 5 uur wakker word dan wil hij niet meer slapen. ik leg hem steeds weer op bed en vertel hem dat het nog veel te vroeg is maar hij blijft steeds weer naar ons toe komen. hij is elke morgen om 5 uur wakker en soms eerder.
het middagslaapje ben ik al mee gestopt maar dat helpt niet. ik heb ook al geprobeerd om hem iets later op bed te leggen maar ook dat helpt niet. en ik vind eigenlijk ook dat een peuter van 2,5 om een uur of 7 wel op bed moet liggen dus later op laten is ook niet echt een optie.
ik hoop dat iemand tips heeft want ik wil wel heel graag weer eens wat langer kunnen slapen.
 
hi,
idd laat de feestganger in de middag een uurtje slapen.
en zeg dat ze er niet uit mag komen maar dat jij haar morgen ochtend er uit zal halen..
hielp bij ons ook

succes
 
Terug
Bovenaan