peuter krabt baby

Mijn dochtertje van 2,5 heeft afgelopen vrijdag op het kdv een baby van 5 maanden gekrabt in het gezicht vrij heftig.

Weet niet goed hoe ik hier mee om gaan, was gisteren zo ontzettend teleurgesteld in haar. Aan de andere kant denk ik is het niet erg onredelijk van mezelf zo teleurgesteld te zijn in haar.

En hadden de leidsters ook niet beter op moeten letten.. Ze hebben haar een time out gegeven door haar in een bedje te stoppen hier is zij ook in slaap gevallen maar toen ze wakker werd hebben ze haar de hele middag op de naschoolse opvang gezet, omdat ze haar niet wilde zien..

Ik wil wat mijn peuter gedaan heeft absoluut niet goed praten. Maar vind eerlijk gezegd ook erg onprofesioneel hoe ze hier mee zijn om gegaan.

Wie heeft tips adviezen.
 
Hoi hoi,

Kan me voorstellen dat je op het eerste moment teleurgesteld bent in je dochtertje. Maar ik zou als moeder graag willen weten waarom ze het gedaan heeft.

Dat de leidsters haar een time-out hebben gegeven vind ik niet meer dan redelijk. Maar dat moet je eigenlijk niet in bed doen, want dat hoort een veilige plek te zijn. Maar dat ze haar daarna de hele middag op de naschoolse opvang hebben gezet zou ik als moeder zijnde niet pikken. Even straffen is prima, maar toch niet een hele dag. Dat vind ik zeer onprofessioneel.
Ik zou denk ik toch met de leiding gaan praten. En wat ik dan in het gesprek belangrijk zou vinden is wat er gebeurd is voordat je dochter heeft gekrabd. En ook waarom ze haar zo'n grote straf hebben gegeven.

Tuurlijk wil je het niet goedpraten. Maar meestal gebeurd er iets waardoor kinderen op deze manier handelen.
Dus ik zou zeggen kom voor jezelf en je meisje op.

Succes
Groetjes Anninas
 
Ha, ik sta er van te kijken dat ze je meisje naar de naschoolse opvang gedaan hebben. Dit kan echt niet!!
Een meisje van 2,5 heeft nog geen geweten en ze heeft het ook echt niet bewust gedaan om de baby pijn te doen. Het zijn en blijven kindjes. Even erop aanspreken en vertellen dat dat niet mag wat ze heeft gedaan is normaal. Sorry laten zeggen. Maar naar bed en de naschoolse opvang.......zeer onprofessioneel. Ze is nog klein. Ook al was het heftig. Zeker....leuk is het niet maar nogmaals, ze is nog klein.
Ga een gesprek aan met de leidsters. Vraag of er een protocol bestaat waarin vermeld staat hoe ze moeten handelen in zo'n situatie.....daar staat deze stratf echt niet in hoor.
Hoe gaan ze nu om met jouw meisje? Voel je je nog prettig erbij om haar te brengen? Is ook belangrijk hoor!
Succes, lianne
 
Hallo,
bedankt voor jullie reactie!
Ik heb even een paar dagen nodig gehad om te relativeren. En inderdaad het is gewoon nog een klein meisje van 2.5.

Ik heb afgelopen maandag een gesprek gehad met een (andere) leidster en hoofdleidster over wat er gebeurd is en zij gaven ook aan niet eens te zijn met hoe hat allemaal gegaan is. Helaas, degene die vrijdag aanwezig was er niet. Maar wilde mijn dochtertje niet achterlaten zonder eerst een gesprek te hebben.

Ja, waarom ze had gedaan heeft is gissen.. Ze zit sinds een week of twee bij de peuters. En wordt daar regelmatig door een ouder kindje geknepen..misschien dat ze zich zo heeft proberen te uiten... Geen idee.

Verder hoop ik inderdaad dat alles op het kdv kan zijn als van te voren. Ze gaat er over het algemeen graag naar toe. Even in de gaten houden..

Groetjes Janice
 
Hoewel het niet leuk is, lijkt me dat knijpen/krabben/slaan toch een beetje bij de leeftijd hoort, ze kunnen nog zo weinig met hun eigen emoties en frustraties... Ze reageren dan gewoon instrinctief. En je weet idd niet precies wat de aanleiding was. Als ze pas sinds 2 weken bij de peutertjes zit, dan zal je kindje nog echt moeten wennen en snel uit haar doen zijn, ook qua gedrag!

Ik zou in ieder geval WOEST zijn als het KDV mijn kind op die manier had behandeld. Straffen is zeker op zijn plaats, maar dat is voor mijn 2-3 minuten op de gang/mat (alleen), dan nog een keer uitleggen wat ze niet mogen (waarom ze gestraft zijn) en dan klaar, weer gezellig spelen. Dat is voor een peutertje te behappen! En dat zou ik als ouder redelijk vinden.

Persoonlijk ben ik ook tegen straffen in bedje, dat is om te slapen, niets meer en ook niets minder.

Ik hoop dat je met een goed gesprek duidelijkheid kunt krijgen over het voorval en je ook ook je eigen zorgen/gedachten kunt uiten. En als het gesprek met de verantwoordelijke leidster geen bevredigend resultaat geeft, dan zou ik niet schromen om het met manager aan te kaarten!

Succes.
 
vind het nogal wat hoe ze aangepakt is op het kinderdagverblijf, dit zou ik niet accepteren. is toch te gek voor woorden 2x straffen een peuter snapt dit toch zeker niet. een korte time-out ,2minuten op een stoeltje in de hoek oid was ruim voldoende geweest. als ik jou was zou ik dit toch aankaarten op het kdv. desnoods met de hoofdleidster. bovendien leg je een kind niet voor straf op bed lijkt mij. ik ben zelf al jaren gastouder maar vind dit echt buiten proporties gaan.
natuurlijk is het niet leuk als je kindje krabt maar wel typerend voor een peuter. natuurlijk mag dit niet en dat moet wel gestraft worden maar niet zo.
 
Terug
Bovenaan