Peuter ligt veel op de grond

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een vraag. Mijn peuter is nu 2 jaar oud en er valt mij iets op. Hij gaat gedurende de dag veel liggen. Wanneer hij met de trein over de treinbaan rijdt gaat hij lang uit liggen en gaat hij hier liggend overheen met de trein.</p><p>Verder gaat hij regelmatig gewoon op de mat kijken en kijkt hij naar andere kinderen of dingen (ook de KDV geeft dit aan).</p><p>Ik kan er niks over vinden op internet. Het is overigens niet dat hij moe is, dus dat kunnen we uitsluiten. Zouden jullie misschien tips hebben of weten waar dit vandaan zou kunnen komen?<br /><br /></p><p>Groetjes!</p>
 
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij doet dit namelijk de gehele dag door ook op verschillende locaties etc. 
Daarnaast praat hij ook weinig en speelt hij niet met andere, het liefste alles alleen. Ik heb er toch wel een zorg bij. Op het internet kan ik er totaal niks over vinden.  
 
Heeft hij toevallig een wat lagere spierspanning? Tot vier jaar is het normaal als kinderen liggend spelen. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. 
 
Veel kinderen spelen liggend dat is niet gek. Ik werk op een kdv en zie het vaker. Jongens vaker dan meisjes. Als je je zorgen maakt kan je eens nagaan bij een kinder fysio of dat er wat aan gedaan moet worden.

Kinderen van 2 spelen nog niet samen. Dat komt pas met 3 a 3.5 jaar. Praten is moeilijk te zeggen, als hij 2 woordzinnen maakt is het niet heel gek. Meestal zijn jongetjes hier ook wat langzamer in. Praat hij wel tijdens het spelen, in zijn eigen taaltje?
Succes!
 
Hoihoi.. wbt praten..mijn zoontje van 2.5 gaat nu pas praten hoor!! Zei ook echt geen 2 woord zinnetjes met 2. Nu pas dat er echt woorden uitkomen.. liggend spelen herken ik niet. En mijn zoontje is thuis of bij oma dus speelt sws weinig met of naast andere kids omdat hij die niet ziet. Kids spelen ook gewoon op die leeftijd nog niet echt samen. En ook daar heeft t ene keer meer of eerder behoefte aan dan het andere kind..
 
Terug
Bovenaan