Peuter loopt zwalkend na buikgriep

<p>Hoi allemaal, ik ben alleenstaande mama en voel me nu even onzeker. Mn dochtertje is bijna 3 en heeft 5 dagen erge buikgriep gehad. Heeeeel veel overgegeven, koorts, diarree, de hele rataplan. Van de weekendarts kreeg ze een paar dagen zofran, tegen de misselijkheid. Dat hielp even en zodra t uitgewerkt was begon het feest weer. Ze.heeft eigenlijk 5 dagen alleen maar een beetje op de bnk gelegen. Gister wat hapjes van een banaan en wat melk. Vandaag voor t eerst weer een beetje "normaal" gegeten. Ze is ruim een kilo afgevallen, het was best heftig. Nu merk ik aan haar dat ze heel onzeker op haar beetjes staat. Ze loopt alsof ze een slokje op heeft zeg maar. Herkent iemand dat? Is dat iets waar ik me zorgen om moet maken, of zal het zijn van al die dagen ziek zijn...</p><p>Groetjes ,</p><p>Anouk</p>
 
Als ze zo ziek is geweest en daardoor nauwelijks gegeten heeft al die dagen en veel gelegen, lijkt het me niet heel gek dat ze wat gammel haar beentjes staat. Ze is natuurlijk heel veel energie en kracht verloren door het ziek zijn en niet eten, daar hebben we zelf soms ook last van na flink ziek zijn .
Ze moet weer aansterken nu. Maar als je het echt niet vertrouwd kun je altijd even met de dokterspost bellen voor advies of geruststelling.
 
Ja dit dacht ik ook al...het is zo sneu, heb haar nog nooit zo ziek gezien. Snel maar lekker aansterken inderdaad! Thanks
 
Ja herkenbaar! Onze zoon had een longinfectie en daardoor een dag of 7 niets tot amper gegeten en gedronken. Toen hij opknapte met antibiotica had hij ook de eerste dagen dat zwalkende.. naar om te zien. Maar ik dacht toen ook aan te weinig eten. Paar dagen later was dat niet meer! Even aansterken dus!
 
Terug
Bovenaan