peuter met een eigen wil!!!

A

Anoniem

Guest
He meiden,

ik kom hier niet zo vaak schrijven maar lees wel vaak mee, maar had nu iets wat ik toch eens aan jullie wilden vragen.

Heb een heerlijk ventje van maart 2008, ben dol op hem. Maar oh,oh,oh wat maakt ie het me lastig de laatste tijd.
OP de commode wil hij praktisch niet meer op zijn rug liggen, tenzij ik na drie keer hem eerst te hebben teruggelegd en gezegd te hebben dat hij even moet blijven liggen tot mama klaar is, hem dus echt boos aanspreek en stevig vastpak.... dan word hij heeel boos, gaat heel hard huilen maar blijft dan wel liggen (dit 5 keer op een dag is niet echt leuk meer)!!
Met spelen, als hij iets niet wil of juist wel en dat lukt niet, nou berg je maar,,, hij kan zo boos worden, en als het dan nog niet lukt, jawel dan gaan we gewoon weer heel hard huilen!!! pffff... ik weet het meestal goed te negeren, maar nu dit al een paar weken zo gaande is begint dit toch echt op mijn zenuwen te werken (en op mijn zwangerschapshormonen, hihi)...
Ook lopen is een verhaal, dat doet hij het liefst de hele dag, maar hij durft nog niet alleen, dus komt voor alles mama halen, en dan lopen we samen naar het doel.... Maar als we samen aan het wandelen zijn en ik wil de ene kant uit en hij de andere dan hebben we wederom een probleem, en dus is het weer brullen geblazen... ik win het altijd wel, maar vind het zo vervelend dat hij nu echt bij alles gaat huilen!!!
Kennen jullie dit?
Ën als klap op de vuurpijl krijgen we nu last van verlatingsangst!!!! Aaaaah mijn geduld wordt echt enorm op de proef gesteld!!
Kan iemand me vertellen dat dit echt een fase is??????

x romaty

Hoi Hoi,

Nou ik kan het je vertellen het is echt een fase.
niet ieder kind heeft het mijn zoon is ook van maart 2008 en die heeft er nog helemaal geen last van maar, mijn dochter nu 4,5 heeft dit wel heel erg gehad.
Je wordt er echt helemaal gek van.
Bij mij was het ineens over toen ze ging praten.

Gr Lique

Dank voor je snelle reactie!!
Gelukkig ben ik dus niet enige die hier echt helemaal gek van word!!
Begon al te denken, ik doe toch niets verkeerd??
Nou gaan we dinsdag op vakantie, maar ik zie nu zo op tegen de vliegreis, dat ie ons ermee "lastigvalt" is tot daar aan toe maar zou het wel erg vervelend vinden als hij andere mensen  hier ook mee tot last is.. hoop zo dat het mee gaat vallen, ...

x  

dat is wel een lekker vooruitzicht.

Ga je toevallig naar turkije op vakantie?

Neem iig wat leuk speelgod voor hem mee.

(misschien is een kadootje voor onderweg een optie) weet niet of je dat zomaar mee naar binnen mag nemen.

gr lique

Hoi,

Ja dat is idd een fase, hij wil vaak meer dan hij kan, ook is het vervelend als je van mama stil moet liggen terwijl je nog zoveel te doen hebt,,haha
Het is ook lastig als je nog niet kan praten en mama niet direct snapt wat je wil!
Deze fase is voor je kind eigenlijk net zo frustrerend als voor jou, maar je moet ook nu wel duidelijk je grenzen aangeven, laat hem merken dat je niet vatbaar bent voor huilen door alleen met hem mee te gaan als hij het ´vraagt` zonder te huilen.
Met dat lopen zou ik wat tijd uitrekken om te oefenen, door hem kleine stukjes naar je toe te laten lopen, steeds iets verder, zodat hij zekerder word en jou niet meer nodig heeft om een stukje te lopen!
Ik zou in het vliegtuig idd iets meenemen om te spelen, of een radiotje met koptelefoon, dat is toch wel een heel speciaal iets wat ze vaak wel even bezig houd, de muziek, de knopjes ed.
Ik weet niet of je idd naar turkije gaat? ik kon dat nergens uit op maken, maar dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken, daar zijn kleine kinderen alles en worden ook niet lastig gevonden, daar mogen kinderen tot een jaar of 6 eigenlijk alles!

Succes Gr MJ

Hallo,

Zoals al meerdere meiden hebben geschreven het is inderdaad een fase. Niet echt een hele leuke, maarja je moet het ermee doen.
Onze meid (14 maanden) is daarbij ook nog heel erg koppig. Wat ze in haar hoofd heeft dat moet ook gebeuren. En ja als ze haar zin niet krijgt wordt ze boos, dan gooit ze zich op de grond en begint hartverscheurend te huilen. Dat is natuurlijk heel erg zielig, maar hoe meer aandacht ze dan krijgt hoe erger dat het wordt. Wij negeren zo'n bui gewoon en dan is het binnen 20 sec. weer over. Het is niet altijd even gemakkelijk om het te negeren, vooral niet als je ergens op bezoek bent en iedereen zich ermee wil bemoeien. Maar daar moet je je niks van aantrekken.
Wat op de commode betreft ook dat is hier heel herkenbaar. Ik heb een doosje met allemaal speeltjes en onbekende dingen voor haar. Bij het verschonen tover is iets tevoorschijn en dan gaat het hartstikke goed. Op dit moment is de labello stick van mijn ontzettend spannend. Die kan ze uit elkaar halen en weer in elkaar schuiven. Ik allang blij want zo heb ik in een handomdraai een schone luier. Liedjes zingen helpt soms ook wel, vooral als er bewegingen bij zitten.

Succes ermee.
Groetjes Anne

He meiden,

bedankt voor jullie reacties!!
Het gaat hier de ene dag beter dan de andere.... ik probeer hem ook zoveel mogelijk te bergijpen, hem te volgen in zijn doen en laten zodat ik daar makkelijk op in kan spelen, maar toch blijft het soms lastig....
En inderdaad thuis is een dergelijke bui makkelijker te negeren dan ergens op visite!
Liedjes zingen tijdens het verschonen werkt hier ook heel redelijk, maar alles maar eventjes dus het is wel door werken geblazen, oh ja en gekke gezichten, man wat een lol dat kan opleveren!!
Maar goed, vind het toch lastig hoor meiden, mijn ventje was eigenlijk altijd heel vrolijk en makkelijk, en huilde praktisch niet, dus dit is wel even slikken!!

Ga trouwens naar egypte op vakantie!!

x

Hoi,

Mijn dochter had 2 maanden geleden zo'n periode. Toen opende ik ook topic over straffen.
Inmiddels luistert ze eigenlijk best goed op het moment en straffen is dus nog niet nodig.
Op de commode is het al sinds ze 4 maanden is een ramp.
Ook ik heb allerlei dingen waar ze anders niet mee mag spelen.
Zo zat bij de hoestdrank een maatbekertje. Een hele kleine. En die past over haar grote teen. Dat doe ik dan, zij haalt het eraf en probeert het zelf ook. Zo blijft ze wel een tijdje zoet haha.
Ach je wordt vanzelf steeds handiger in snel verschonen.
Hele fijne vakantie!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan