Peuter naar opvang: hele gezin steeds ziek

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik maak me wat zorgen. Sinds mijn peuter naar de opvang gaat, drie maanden nu, neemt hij continue verkoudheden mee. Dood normaal natuurlijk en geen probleem. Goed voor de weerstand.</p><p>Maar ik ben elke twee weken ziek. Echt ziek. Het start met de verkoudheid, een paar dagen na hem wordt mijn dochtertje van 5 maanden ook verkouden en dan ik. </p><p>De kinderen hebben gewoon een goede verkoudheid. Maar bij mij gaat het telkens over in koorts, rillingen, spierpijn en hoofdpijn.</p><p>Ongekend. Ik eet gezond, ik beweeg veel, ik heb nog verlof (laatste week) dus ik heb het niet veel te druk. En dit gebeurde nooit eerder. </p><p>Ik wordt er radeloos van. Zo kan ik natuurlijk niet op mijn werk aan komen, zeker niet in tijden van corona. Elke twee weken snip verkouden en vervolgens ziek in bed.</p><p>Ik ben serieus bang mijn werk te verliezen. Herkent iemand dit? </p><p> </p>
 
Precies hetzelfde. Alleen ben ik dan minder vatbaar ervoor. Ik heb op verkoudheid na nooit ergens last ban. En ja kind naat psz en het is raak. Nu herfstvakantie en eindelijk paar dagen van gesnotter af maar morge weer na school dus ben benieuwd
 
Hoi! Mijn dochter is sinds begin deze maand naar de opvang en zij en ik ook hier sinds dien de heletijd door ziek. Het begint met gewoon verkouden maar wordt dan steeds erger totdat ik me inderdaad ook ziek moet melden op werk. Ik baal daar ook enorm van! Heb het ook besproken met mijn collega's en degene die zelf moeder zijn snapte dat heel erg goed omdat ze dit zelf ook hebben meegemaakt in het begin. Ik weet niet of je werk hebt wat je makkelijk vanuit huis kan doen of waarbij je zelf je uren kan bepalen dat je tussendoor werkt wanneer je je wat beter voelt en dan weer even op bed gaat liggen als het minder gaat? En anders dit ook gewoon aangeven bij je werkgever dat je er echt niks aan kan doen en dat je er zelf ook van baalt. Het lijkt me niet dat ze je om zoiets je baan laten verliezen, en anders is het al geen werkgever waarvoor je zou moeten willen werken lijkt me..
 
Hi allemaal, dankjewel voor jullie reacties.
Dat van mijn werk is vooral spannend omdat ik van baan ben gewisseld. November vorig jaar. Ze wisten dat ik zwanger was, en dus dat ik met verlof zou gaan. Ik heb mijn vaste contract ingeruild voor een jaar contract.
Ben les gaan geven. Ik weet zeker dat er een contract verlenging en een vast contract in zit. Maarja. Is dat ook als ik iedere twee weken ziek thuis ben?! Klinkt niet aantrekkelijk als werkgever.
Ik heb er serieus schrik voor. 
Extra vitamine ben ik gaan nemen. Ik denk ook aan probiotic, je gezondheid start in de darm zeggen ze. Maar goed, het kan er dus ook bij horen, dat hoor ik van jullie en ook om mij heen. 
 
Hier ook heel herkenbaar. Mijn man heeft er gelukkig geen last van, maar ik ben dus ongeveer om de twee weken net zo ziek als mijn zoontje, ondanks dus ook gezond eten en bewegen en extra vitamines voor de weerstand. Heel vervelend, maar hem niet naar de kinderopvang brengen betekent helemaal niet kunnen werken, en dat is voor ons ook geen optie. 
Ik heb wel het idee dat de frequentie iets afneemt en het ook vaak minder heftig is, na ruim een jaar kinderopvang ben ik nu nog maar ongeveer eens in de 3-4 weken net zo ziek als hij, maarja, dan ben je dus wel een jaar (en dus ook een hele berg coronatesten) verder. Gelukkig heb ik wel contractverlenging gekregen (werk in een branche met grote personeelstekorten) maar ik kan me niet voorstellen dat ze echt gelukkig zijn met mijn afwezigheidspercentage. 
 
Zou het kunnen helpen om (tijdelijk) te minderen met gluten en koemelk? Gluten, koemelk en suiker zijn de drie grootste immunosuppressiva. Ik was in mijn twintiger jaren om de haverklap ziek (werkte in het basisonderwijs) totdat ik glutenvrij ging eten. Blijkbaar een lichte glutenallergie. Niet zo erg dat ik veel symptomen had maar genoeg dat het mijn weerstand sterk verminderde. Sinds mijn glutenvrije dieet maar iets van 3x ziek geweest in de afgelopen 10 jaren.
 
Ja, dat is wel een idee. 
Vraagt wel een flinke aanpassing. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik moest eten. Ben echt gek op alles waar gluten in zitten ?
Maar ik heb besloten een bio groente sap kuur te doen van sapje en dan eens te kijken hoe mijn lijf reageert. En dan zou glutenvrij / koemelk vrij eten een kwestie van doorpakken zijn.
Als het werkt dan is dat het meer dan waard!
Zeker als ik lees dat je een jaar later nog steeds maandelijks mee kan in de ziekenboeg. Dat is gewoon geen optie. Het maakt me echt wanhopig.
 
Terug
Bovenaan