<p>Hoi, </p><p>Mijn peuter van (binnen een week) 2 jaar lust eigenlijk veel maar is de laatste weken in de peuterpuberteit. Driftbuien, nee, agressief gedrag (slaan naar alles en iedereen) maar dus ook met eten.</p><p>Ze lust dus echt veel, eet alles wel een keer op MAAR sinds een tijdje wil ze (vooral 's avonds) haar mond niet meer open doen als we iets willen geven. Mijn moeder is strenger en dat wil wel eens helpen, haar meter betutteld haar en soms helpt dat dan weer en soms, ineens, eet ze dan weer wel gewoon 'normaal' bij mij...</p><p>Zelf laten doen is met eten dat geschept moet worden geen optie, dat kan ze echt niet, ze is motorisch nog niet zo ver. Laten eten met haar handen gaat ook niet, ze knijpt alles plat en eet uiteindelijk ook niets. Wat ik geef maakt niet uit, als het niet enkel vlees is, loopt het 95% van de tijd mis... </p><p>Ze is wel ongeveer 6 maanden achter in haar motorische ontwikkeling omdat ze FAS heeft. (Niet mijn fout, is een 'pleegkindje')</p><p>Ook kan ze jammer genoeg niet afhappen van een lepel of vork zoals het hoort, ze was 9 maanden toen ze bij mij terecht kwam en was op die moment een 'platte baby', ze kreeg enkel flesvoeding en nog niets van vaste voeding, kon nog niet alleen recht zitten en kende eigenlijk niets anders dan de spijlen van een box of de zijkanten van een buggy... Dus dag gevoelige periode om te leren eten van bestek...</p><p>Heeft er iemand nog tips wat ik kan proberen? Ik begin stilaan radeloos te worden... Ze ligt nu zonder eten in bed maar dat vind ik geen optie op langere termijn ?. Voordien durfde ik dan nog een fles melk of droge boterham geven maar zo word het echt een spelletje voor haar.</p><p>Ze doet ook extreem lang over alles van eten: een uur tot anderhalf uur voor 3 sneetjes brood (met of zonder beleg) is hier dagelijkse kost...</p><p>Ze is al zo'n kleintje: 78cm en amper 9kg maar dus wel 2 jaar... </p>