Peuter niet alleen spelen

Hallo allen,<br />Ik heb wat tips nodig om mijn bijna drie-jarige alleen te leren spelen. Want wanneer hij met ons thuis is wil hij dat wij continu met hem spelen. Duplo, puzzels, ect. Doen wij dit niet, dan begint hij met spullen te gooien en te huilen.<br /><br /><br />Wij kunnen nauwelijks iets voor onszelf doen, zonder dat hij begint te jengelen en aan ons te trekken dat wij met hem moeten spelen. Hij is bijna drie, maar speelt tot nu toe nooit alleen. Ik merk dat het mij begint op te breken, omdat ik hem continue aandacht geef. In het weekend begint het s’ochtends vroeg en houdt pas op wanneer hij naar bed gaat.<br /><br /><br />Iemand tips en/of adviezen om ons zoontje meer alleen te laten spelen, zonder dat mijn man of ik met hem moeten spelen? #sos<br /><br />Alvast bedankt.<br />
 
Hoi
Ik zou proberen af te spreken met hem bv 5 min zelf spelen en dan weer even met mama spelen en dan een timer aanzetten zelf even de ruimte uitgaan speelt hij in de woonkamer even in de keuken gaan zitten tot het alarm afgaat en dan weer even samen spelen en dat weer uitbreiden tot een half uur en ook eventueel een timer zetten voor het samen spelen
 
Lastig he!
Ik zoek soms ook activiteiten buiten de deur, lang leve de speeltuin en kinderboerderij...
Onze peuter heeft vaak even hulp nodig met 'opstarten' dat heb ik geprobeerd steeds verder af te bouwen. Nu is het vaak al voldoende als ik op verschillende plekken in huis speelgoed neerleg, dan laat hij zich 'verleiden' om te gaan spelen.
 
Oh ja, onze peuter 'helpt' bij veel huishoudelijke taken. Duurt dubbel zo lang, maar ook zo gezellig! Samen aardappels schillen, stof afnemen, ramen zemen, vaatwasser uitruimen, nou ja. .gewoon alles dus ;-)
 
Terug
Bovenaan