Peuter plast door luiers heen

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb een peuter van bijna 3 (een jongen) die door de luiers heen plast s nachts. Meestal tenminste.</p><p>Ik denk dat het komt oa doordat hij een buikslaper is. Heb al van alles geprobeerd. <br />verschillende merken en maten luiers. <br />nu zelfs een inlegger erin die voor wasbare luiers bedoeld zijn…</p><p>maar het gebeurd nog steeds regelmatig en dan wordt hij ook vroeg wakker natuurlijk. </p><p>Wie heeft dit ook (gehad) en heeft de tip voor mij??? alles is het proberen waard natuurlijk haha. </p>
 
Dingen die je kunt proberen savonds een uur voor het slapen gaan niet meer drinken na het tandenpoetsen nog even proberen te laten passen op een potje of wc geen romper of onder broek over de luier aan of savonds voor je zelf naar bed gaat een schone luier aan doen en nog even laten plassen
 
Al geprobeerd om een luierbroekje (misschien wel achterstevoren) over de luier heen te doen?
Of als je al luierbroekjes gebruikt, deze achterstevoren aan doen.
Bij mijn dochter waren zwitsal luiers in een maat groter de oplossing. Was ook echt maar een korte periode, nu wordt ze 's nachts wakker als ze moet plassen.
 
Hier hetzelfde! Ik doe hem altijd een gewone luier aan en dan een maat groter achterste voren erover heen. Niet meer doorgelekt sindsdien ? en savonds gewoon kunnen drinken 
 
Hier ook al tijden een nachtplasser. We doen nu twee luiers over elkaar heen en in de binnenste prikken we gaatjes. Op het bed hebben we een wasbaar incontinentie matje (scheelt ons heel wat bedden verschonen in de nacht).
Ze is nog regelmatig nat maar heeft er zelf minder last van en slaapt hierdoor beter.
 
En ‘s avonds nog even laten plassen op de pot of de wc als je zelf gaan slapen? Of doen jullie dat al? Dat was bij ons het hulp middel om van de lekkages af te zijn!
 
[quote quote=10531674]Hier hetzelfde! Ik doe hem altijd een gewone luier aan en dan een maat groter achterste voren erover heen. Niet meer doorgelekt sindsdien ? en savonds gewoon kunnen drinken[/quote]
Het proberen waard inderdaad, haha.
 
[quote quote=10531843]En ‘s avonds nog even laten plassen op de pot of de wc als je zelf gaan slapen? Of doen jullie dat al? Dat was bij ons het hulp middel om van de lekkages af te zijn![/quote]


dat vind ik spannend haha, bang dat hij dan echt wakker wordt. Bovendien begint hij de pot pas net een beetje te accepteren. Dus dat gaat me nog een stapje te ver. Voor het slapen gaan zit hij nog wel op t potje altijd.
 
Terug
Bovenaan