Peuter poept 12x per dag kleine beetjes

Hoi allen,
De titel zegt het al, ons zoontje van net 2 jaar poept al een tijdje echt tussen de 5 en 12x per dag, telkens kleine beetjes. Het heeft wel een normale vaste structuur, dus ik denk niet aan overoopdiarree, en ook niet aan verstopping.
Zn buik is zacht en hij lijkt verder ook nergens last van te hebben. Maar het vele verschonen maakt zn billen kapot.. Hij heeft veel pijn bij het verschonen, ondanks dat we al waterwipes gebruiken.
Het is een kindje dat als baby lang forlax heeft gebruikt, maar daar nu al een jaar vanaf is. Dat is al die tijd goed gegaan. We gebruiken wel nog steeds orthiflor. Aan zn voeding is niets veranderd..
Wie herkent dit? Hoe komen we terug naar gewoon 1 of 2 keer per dag een goede poepbroek? (Ik ga morgen de huisarts bellen, maar mijn ervaring met hen is niet optimaal)
Alvast dank!!!
 
Ik weet niet direct een oplossing, maar tegen pijnlijke billen kan je aanraden gewone of hydrofiele washandjes met lauw water te gebruiken en vsm calendula billenzalf. Hoop dat je het onderliggende probleem ook opgelost krijgt natuurlijk!
 
Ik werk in de ouderenzorg en wij gebruiken voor kapotte billen schoon te maken relatief dunne bodylotions dus geen dikke crèmes.
Maar dan beschadig je de huid met het schoonmaken ook zo min mogelijk. Dus gewoon bodylotion en met je natte doekjes schoonmaken dan. Hoop dat het helpt!
 
Misschien stoppen met orthiflor? Wij hebben ook forlax gebruikt nu ook al 1,5 jaar niet meer, maar misschien veroorzaakt orthiflor dit probleem nog?
 
“Anemoontje schreef:
Misschien stoppen met orthiflor? Wij hebben ook forlax gebruikt nu ook al 1,5 jaar niet meer, maar misschien veroorzaakt orthiflor dit probleem nog?”

We waren toevallig een tijdje geleden gestopt, maar dat was geen succes dus na een week toch maar weer begonnen ?
 
Terug
Bovenaan