Peuter poept bewust in broek

Onze dochter van bijna 3 is zindelijk wat betreft plassen. Er zijn een aantal maanden geweest dat ze haar poep op hield. Dit doet ze nu niet meer, maar nu poept ze bewust in haar onderbroek. Wanneer ze gaat poepen en je vraagt of ze op de wc of potje wil, zegt ze nee. Haar tegen haar zin op de wc zetten levert een grote gil en huil partij op. Of ze houd haar poep weer op. Ook een cadeautje beloven als ze op de wc gepoept heeft werkt niet.

Heeft er iemand tips?
 
Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is. Hier ook een peuter die het ophoudt (en dan komt het vaak in de nacht) en het heel spannend vindt om het te laten gaan. Hij poept dus overdag überhaupt liever niet. Ik zou haar denk ik voor het poepen nog even een luier omdoen. Heb wel eens gehoord over luier met een gat erin en dan op de wc als tussenstap.. wij zijn daar nog niet dus dat weet ik niet.
 
Ik lees even mee, dochter van bijna 3,5 is zindelijk voor plassen, maar niet voor poepen. "Mama, help, pak een luier, er komt een poep aan!"
Ze weigert om te poepen op het potje of de wc. Ze poept ook alleen thuis, net nadat we haar nachtluier hebben aangetrokken. Overdag kan ze overal heen zonder luier, gelukkig straks dus ook naar school. 
Hier werkt het gat in de luier helaas niet. 
 
Terug
Bovenaan