Peuter steeds koorts

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van 2.5 jaar nu. Nu is heeft hij de laatste tijd zo ontzetten vaak koorts. Zijn temperatuur ligt 's avonds standaard rond de 37.9 / 38.0. Dit is normaal voor hem. Maar nu heeft hij al voor de 5e keer vlak achter elkaar koorts. Elke keer zit er ongeveer 2/3 weken tussen en dan begint het weer. Aan hem zelf merk ik niet altijd iets. Nu is hij met koorts naar bed zonder dat ik iets aan hem gemerkt heb vandaag. Hij is gewoon vrolijk geweest en heeft fijn gespeeld. Het is dat ik hem een kusje op zijn voorhoofd gaf en dacht mmm je bent weer warm.</p><p>Afgelopen keer contact gehad met de huisarts. Die zegt dat hij gewoon steeds toevallig een virusje oppikt. </p><p>Zijn er ouders waarbij dit bekend voorkomt? Ik vind het zelf toch maar gek, ook omdat de koorts steeds zo snel achter elkaar is. </p>
 
Het is net alsof het ons bericht is! Ons zoontje had het ook een paar maanden lang continu achter elkaar. Nu al een tijdje niet meer. Bij ons dus vanzelf over gegaan.

Ik lees dus mee, helaas geen tips..
 
Hier een meisje van 2 jaar en 3 maanden die ook stipt elke 3 weken snoooot verkouden is. Daar is ze enorm chagrijnig van, slechte nachten, moe etc. Dit is echt stipt elke 3 weken en duurt dan weer een dag of 5. Al maandenlang eigenlijk.
Koorts meet ik nooit eigenlijk, of ze moet écht ziek of extreem warm zijn. Heb ook geen idee wat haar normale temperatuur is.
Ze pikt ook gewoon elke keer elk virusje op via de peutergroep/gastouder of via haar zus die naar school gaat. Ik maak me er eigenlijk geen zorgen om, vind het vooral irritant dat de nachten dan weer zo dramatisch zijn en ze overdag zo uit d'r hum is. Zolang je kindje zichzelf goed voelt, zou ik me geen zorgen maken en ook de koorts niet meten eerlijk gezegd. Een beetje koorts betekent niet dat ze zich gelijk rot voelen, dus als je kindje zich prima voelt met wat koorts.. tja dan ist ook prima toch ;)
 
Ik dacht dat ik gek was, maar er zijn dus meer die dat hebben. Onze dochter heeft het sinds ze 10,5 maand is (nu 12,5 maand) s avond voor het naar bed gaan inderdaad steeds tussen de 37.8 en 38.2. Geen idee hoe het komt, ik merk ook niet heel veel aan haar. Ze slaapt slecht maar dat doet ze net zo goed op dagen dat ik geen koorts meet. 
 
Ja, hier ook! Onze dochter van 2,5 jaar bijna neemt minstens 1 keer per maand wat mee van de KDV. Heel veel verkoudheidsvirusjes, een keertje buikgriep en een keertje (waarschijnlijk) RS-virus.
We hebben zelfs een maand gehad dat ze doorlopend verkouden werd en beter werd. Steeds zeggen wij tegen elkaar dat we haar van de KDV halen, maar het is natuurlijk niet de schuld van de KDV. Die kwijlebabbels zijn de hele dag bij elkaar en spelen de hele dag met elkaar, dus het is eigenlijk onvermijdelijk dat er wat overgedragen wordt. Het is onvermijdelijk en er is weinig aan te doen, helaas. 
 
 
 
 
Het kunnen ook kiezen zijn die doorkomen. Bij ons zoontje duurde maanden en kreeg daarbij ook regelmatig koorts zonder andere klachten. Toen ze eindelijk door waren was het over en ging hij ineens goed slapen (rond 3 jaar).
 
Alle kiezen zijn al helemaal door. Gebitje is compleet :)
Vanmorgen is hij wakker geworden zonder koorts en met vlekjes aan de binnenkant van zijn hand. Heb een vermoeden dat het mond hand voet ziekte is. Gelukkig merken we verder niks aan hem tot nu toe, hopen dat het zo blijft.
Zo blijven we wel lekker bezig (zucht...;) )
 
Terug
Bovenaan