Peuter trekt aan haren.

<p>Hoi!</p><p>Wij hebben een dochter van net 2 die soms ineens aan haren trekt.</p><p>Ze pakt echt een volle pluk, trekt enorm hard en laat echt NIET los. Soms totdat we er van moeten huilen, omdat we haar dan echt niet los krijgen en het zoveel pijn doet.</p><p>Herkennen mensen dit? Is dit normaal? </p><p>Ze heeft 3 weken geleden een broertje gekregen, mogelijk dat dit meespeelt... Al deed ze het hiervoor ook heel soms. </p>

Hoi Nathaalie, 
Het is voor mij heel herkenbaar. Ik trok toen ik klein was ook mijn haren uit me hoofd. Echt hele grote plukken tot bijna kale plekken toe.
Hiervoor was geen reden. Ik deed het vooral in me slaap. Me moeder schrok zich elke ochtend rot omdat er hele pijpenkrullen lagen. Ze is naar de dokter geweest hiervoor en die deden niks. Me moeder heeft mijn haren geknipt zo kort mogelijk zodat ik het niet meer kon doen. 
Ik heb er geen schade aan over gehouden, gelukkig. 
Sterkte ermee! 

Hoi Nathaalie, 
Het is voor mij heel herkenbaar. Ik trok toen ik klein was ook mijn haren uit me hoofd. Echt hele grote plukken tot bijna kale plekken toe.
Hiervoor was geen reden. Ik deed het vooral in me slaap. Me moeder schrok zich elke ochtend rot omdat er hele pijpenkrullen lagen. Ze is naar de dokter geweest hiervoor en die deden niks. Me moeder heeft mijn haren geknipt zo kort mogelijk zodat ik het niet meer kon doen. 
Ik heb er geen schade aan over gehouden, gelukkig. 
Sterkte ermee! 

Hoi!!
Jeetje wat een verhaal!!!
Ik bedoelde eigenlijk dat ze aan onze haren trekt! Sorry! Niet heel duidelijk geweest lees il nu! 

Misschien zeg ik nu iets verkeerds maar heb je al eens aan haar haren getrokken en gezegd: dat doet zeer he. 
Ik zeg dit omdat onze zoon ons toen hij klein was altijd spontaan beet.
Zovaak auw gezegd en uitgelegd. Uiteindelijk heeft hij mij een keer achter in mn bovenbeen gebeten toen ik bij het aanrecht stond. Werd direct blauw. Heb hem direct terug gebeten was er zo klaar mee. Hij moest heel hard huilen. Maar heeft t nooit weer gedaan. Hij wou toen een keer bijten, ik keek m aan. En hij zei nee auw. Dus dat was m heel duidelijk.
Ik ben absoluut niet van het slaan enz maar kinderen weten niet wat pijn betekend en denken dat ze grappig zijn. 
Heel lastig is dit he. Je wilt t zo goed doen allemaal

Terug
Bovenaan