Peuter vaak keelpijn

Hii, onze dochter (3jaar) heeft nu voor de 3e keer in twee maanden keelpijn/koorts en opgezette amandelen. Ze is er echt niet lekker van. Morgen even een bezoekje aan de dokter brengen, maar ik ben bang dat ik naar huis wordt gestuurd met het antwoord ‘hoort erbij, niets om je zorgen over te maken’.Zijn er meerdere kindjes die deze klachten ook vaak hebben? Zo ja, wat kan dit zijn?<br />Onze dochter duimt zo af en toe ook nog, ik heb gelezen dat kinderen daardoor ook sneller keelpijn kunnen krijgen.

Geen ervaring mee met onze kleine, maar wel veel ervaring met de huisarts/dokter. Als hij zo laks reageert gewoon daar blijven zitten tot je een nuttig antwoord of doorverwijzing krijgt.

Misschien wat meer op de toch gezeten afgelopen weken? Ventilator, airco in de auto, etc.. ? 
Als het een terugkerend probleem is zonder duidelijke oorzaak misschien toch eens met de huisarts hebben over knippen van de amandelen? 
Geen idee wat anders nog oorzaak kan zijn. Beterschap 

Hee ik krijg zelf snel dat soort klachten door airco/tocht e.d. volgens de huisarts kan dat daar niet door komen maar ik merk het wel degelijk!! 1x een rit in de auto met open ramen of airco en ik heb zere nek klieren en hoofdpijn.. soms ook keelpijn. Mijn moeder heeft het ook dus miss een familiekwaaltje..

En miss eens laten prikken op pfeiffer? Of heeft ze restverschijnselen van corona???

Verder.. als mijn man een slaap tekort heeft of niet fit heeftie sws altijd keelpijn erbij. Hoort gewoon bij hem... heeftie zn leven lang al..
Dus misschien hoort het gewoon bij je kindje?!

Er kan bloed geprikt worden om te testen op chronisch ontstoken keelamandelen. Of pheiffer zoals hierboven genoemd.
Maar misschien is het ook gewoon toeval. Er zijn meer dan 200 verkoudheidsvirussen in NL. En momenteel is er weer een corona golf.

Ik heb tot redelijk late leeftijd geduimd, kreeg ik geen keelpijn van. Maar misschien in combinatie met vieze handen dat er eerder bacteriën binnen komen?

Terug
Bovenaan