Peuter van 2,5 wordt wild van enthousiasme!

Hallo.

Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar. Vanaf kleins af aan is het een enorm ondernemend mannetje! Erg aanwezig en druk....maar een enorme lieverd!

Nu heeft hij 2 eigenschappen waarmee ik moeilijk om kan gaan. Ten 1e wordt hij altijd vreselijk wild als hij erg enthousiast is over iets. Hij gaat dan soms andere kinderen duwen of slaan....zelfs zijn beste vriendje moet het ontgelden. Volgens mij weet hij niet goed hoe hij zich anders moet uiten, maar dit is niet echt lief natuurlijk. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik hem kan corrigeren?

Ten 2e is het altijd heibel als er een ander kindje bij ons komt spelen. Ze mogen niet aan zijn speelgoed zitten en hij is gewoon niet lief. Hij zegt altijd wel dat ie het leuk vindt als er iemand komt spelen, maar vervolgens mogen ze nergens aankomen of meneer gaat half door het lint. Spelen bij anderen is geen probleem (tuurlijk wel eens ruzie om een speeltje, maar niet zo extreem). Het gaat echt om zijn eigen speelgoed. Wie o wie weet raad????

Alvast bedankt, Patricia
 
Hoi,

Heb ook zo'n zoontje en bij ons werkt het met veel aandacht en positief blijven benaderen.
Als er vriendjes komen spelen, zorg dan dat zijn meest favoriete speelgoed weg is en spreek af...............tja het kan echt.............dat zijn vriendje met het speelgoed dat overblijft ook mag spelen.
Natuurlijk heb je het speelgoed dat overblijft samen uitgezocht !
En bij ons heeft de peuterspeelzaal ook bijzonder goed geholpen, daar leren ze te delen.
Veel succes en t gaat echt allemaal over hoor,

Groeten, mamma van 4 lieve kids !!
 
Terug
Bovenaan