Peuter van 21 maanden 'snachts wakker en dan niet in zijn eigen bed willen slapen

Hoi moeders,

Ik heb een zoon van 21 maanden oud, het slapen gaat niet
helemaal zoals het moet.

Het is nl. zo dat ik of mijn man  bij het inslapen bij hem blijven totdat
hij in slaap valt, maar s'nacht wordt hij huilend wakker waardoor hij niet
meer zijn eigen bed meer wil, maar tussen ons in.
Het helpt niet om hem te knuffelen en weg te gaan, dat huilt hij tot aan braken toe (bij het inslapen).

Probleem is dat we elke nacht wakker worden en niet lekker slapen, mijn zoon dus
ook niet.

Wie heeft dit meegemaakt?
Wat kan ik doen?
 
Hoi,

Ik vrees dat je toch de nanny methode moet doen... Laat duidelijk merken dat je er niet meer van gedient bent. (ze voelen heel goed jouw twijfels! en maken daar handig gebruik van.) Breng hem naar bed volgens het vaste ritueel en ga weg. Uiteraard gaat hij huilen. Om de 5 minuten ga je even kijken en stel je hem gerust. (later om10 min). Uiteindelijk zal hij echt in slaap vallen en dat voelt echt als een overwinning! Dit hele "gedoe" duurt een aantal dagen en wordt echt nog heftig! Begin er dan ook pas aan als je er echt aan toe bent. Maar als je heel consequent bent zal het je lukken. Je moet echt duidelijke regels stellen want dit is echt een leeftijd (volgens mij) waarop je de opvoeding kan maken of breken.

Heel veel succes!

Groetjes,

Wendy
 
Hier was het ook drama als onze zoon snachts wakker werd dan wilde hij niet meer slapen in eigen bed en alleen bij ons. Nou dat was ik snel zat en ook de 5minuten regel toegepast en ja ook vele tranen, keelpijn van krijgen, overgeven enz, maar na 4 dagen sliep hij weer als een roos, ook als hij snachts even wakker werd.
 
hoi,

mijn zoontje word 7 janauri 2 en wij hebben precies hetzelfde probleem.
hij wil niet meer in zijn eigen bed liggen moet bij ons in bed en wij moeten er bij blijven en zo gaat dat s middags ook.
 s avonds gaat hij pas om tien uur naar bed want eerder krijgen we hem niet in slaap
dan word hij s nachts huilend wakker omdat hij in zijn eigen bed ligt
heb al van alles geprobeerd en hoop dat het snel overgaat want om eerlijk te zijn breekt het me ontzetend op

succes er mee

melissa
 
Hoi,

Onze zoon is nu 2 jaar en 1 maand en wij hebben hetzelfde probleem. De nanny methode hebben we geprobeerd, maar wij vinden het erg frustrerend want hij vindt het een erg leuk spelletje om elke keer weer terug gebracht te worden. Zo zijn we gauw 1,5 uur bezig. Nu blijven we bij hem zitten totdat hij in slaap valt, dit kost meestal 15-30 minuten en geen stress.

Vanaf dat Dylan 1,5 jaar is klom hij al uit zijn ledikantje en hij ligt nu in een 'groot' bed. Dus, laten huilen is er niet bij, hij komt er gewoon uit. Wij hebben besloten hem bij ons in bed te laten kruipen en hij valt lekker in slaap en wij ook. Allemaal rust. Zodra hij wat ouder is kunnen we hem gaan prijzen met stickers of een cadeautje ofzo of sancties opleggen.

Ik ben alleen zwanger van de 2e en ben benieuwd hoe dat zal verlopen....nog 3 maanden te gaan.

Veel suc6 allemaal!
 
hoi hoi,

Onze oudste zoon is morgen 3 jaar en eigenlijk een makkelijke slaper. Tuurlijk heeft hij ook nachten dat hij bij ons in bed wil slapen. wat wij wel echt heel consequent doen is ene vast bedritueel. Ik merk dat hij zich daar prettig bij voelt en als ik zelf eens een keertje een onderdeel eruit vergeet, dan geeft hij zelf aan dat dat nog moet! Verder slaapt hij nu nog steeds in een slaapzak, ook al is hij al "groot". Hij slaapt ook in ene junior bed, en door de slaapzak, klimt hij er nooit uit. Daarnaast zijn we heel erg   resoluut naar hem, en ik zeg ook altijd: nee is nee en ja is ja. Lukt uiteraard niet altijd. Nog een tip: ,maak er geen hals zaak van!!!!!! Laat hem een keer in je bed slapen en breng hem de navond daarop gewoon weer naar zijn eigen bed en biedt zijn   eigen ritueel aan. Zolang jij aangeeft dat je duidelijk bent en je aan je eignen regels houdt........
Tuurlijk is het ene kind hetn andere niet, maar duidelijkheid werkt echt. Ik werk in het onderwijs en merk dit dus dagelijks. ook bij pubers!

Wil je kind niet naar bed, pas dan de "levenloos figuur techniek toe" Leg je iind in bed en gan vlakbij zijn bed op de grond zitten(inhet donker) en zeg neits meer. Kijk hem ook niet aan. Hij zal gaan schreeuwen en in de war zijn, maar hij merkt wel je fysieke aanwezigheid die hem op zijn gemak stelt. Ga in geen geval een gesprek met hem aan. Komt hij uit zijn bed dan leg je hem zonder te praten er weer gewoon in en ga je weer op de grond zitten aast zijn bed. Totdat hij in slaap valt. Doe dit de volgende avond weer, maar schuif nu een klein stukje op richgting nde duer van zijn kamer. Doe dit net zo lang tot dat je op ene gegeven moment buiten zijn kamer blijft staan/zitten totdat hij slaapt. is effe een invetsering en je verveelt jezelf al snel te pletter, maar het is zeker het proberen waard!!!!!

Groetjes, Misja,35,mama van Thijmen (morgen 3jr) en Marten (10 weken)
 
Terug
Bovenaan