Peuter van 21 maanden praat niet

<p>Hallo, </p><p>kan iemand mij helpen of vinden in mijn verhaal...</p><p>mijn dochtertje van 21 maanden inmiddels zegt eigenlijk geen tot weinig woorden en is ook niet geïnteresseerd om mee te spelen met taalspelletjes. Echter heeft ze wel al veel woorden gezegd o.a poes, bal, tanden poetsen, auto, lepel ...MAAR eens ze de woorden gezegd heeft zegt ze ze nadien niet meer... zo frustrerend maar erger nog ik maak mij hartstikke ongerust.  <br />ook spelletjes met dieren nadoen ( doe ik elke dag) heeft ze nog nooit een dier benoemd of een geluid nagedaan. <br />Wanneer ik iets te lang oefen wordt ze boos als ik haar vraag mee te doen. <br /><br /></p><p>zijn er ouders die dit ook meemaakten? <br /><br /></p><p>groetjes, een waarschijnlijk overbezorgde mama. </p>

Als je je echt zorgen maakt kan je er altijd een professional voor opzoeken. Maar als ik je verhaal lees klinkt het alsof je dochter het wel kan (zegt wel woorden) en daarna niet meer wil. Ik zou de druk en focus er helemaal vanaf halen, ze komt er zelf wel mee als ze dat wil. 

Bij dit soort kindjes is de passieve woordenschat vele malen groter dan de actieve woordenschat. Ze weet ze wel, dus op een dag gaat ze ineens van niet praten naar veel praten. Let maar op. En leuk feitje; Einstein begon pas op zijn vierde te praten ?

21 maanden is een dreumes en nog geen peuter. Het is heel normaal en al super knap dat ze wat woordjes kan uitspreken. Meestal beginnen ze na 2 jaar woordjes aan elkaar te plakken. Ik probeer ook woorden spelletjes te doen maar soms is hij liever lekker aan het spelen. Het komt vanzelf.. 

Hallo, bedankt iedereen voor de reacties.
het is niet alleen de woordenschat... ze reageert gewoon 9/10 keer niet wanneer ik haar naam roep, kijkt me ook niet veel in de ogen. Ik heb een vervroegde afspraak bij het bureau gekregen zodat ze een keertje haar ontwikkeling onder de loep kunnen nemen. 
wat fijn om jullie reacties te lezen, bedankt. 

Terug
Bovenaan