Peuter water leren drinken

Hi allemaal,

Mijn zoontje van 3 jaar was vanaf zo’n 9 maanden een lastige drinker. Om hem toch vocht binnen te laten krijgen zijn we dus naast zijn flessen water en thee gaan geven. Maar daar moest hij eigenlijk niets van hebben. Dus werd het diksap. Ook dat was al gauw niet boeiend meer. Nu geven we hem dus maar gewoon limonade. En dan nog steeds drinkt hij slecht, heeft hij heel harde ontlasting en geef ik hem zo nu en dan Forlax om z’n darmen een handje te helpen.

Toch baal ik wel dat hij niet gewoon water drinkt. Ik wil wat minderen met suiker bij hem. Mocht ik denken: z’n ontlasting is weer oké, dan wil ik er dus toch wat trucjes voor uit de trukendoos halen om hem meer water/thee te leren drinken.

Hebben jullie nog tips?

Groetjes,
Anna
 
Steeds meer water bij de limonade doen? Zodat het steeds meer naar water gaat proeven? En op een andere manier aanbieden? Onze zoon is net 2. Maar melk e.d. drinkt hij uit een rietjes beker. Water uit een open beker. Daardoor drinkt hij veel meer water!
 
Lastig, ik heb er ook zo een.. heb het een beetje los gelaten. Hij houdt erg van melk, vindt zelfs soms karnemelk lekker. En hij krijgt pruimenkracht limonade van roosvicee, omdat dat helpt bij de ontlasting.
Ik krijg hem niet van z’n flesje af (of tenminste.. dan drinkt hij nog veel minder) dus dat heb ik los gelaten en hij krijgt 2x per dag voor de tv een vol flesje met melk. Dat drinkt hij zo leeg en dan zit er in elk geval vocht in. Verder krijgt hij een rietjes beker limo op momenten dat hij zich verveelt zoals in de auto, zodat hij dan uit verveling soms nog wat gaat drinken. Verder heb ik dus los gelaten dat ik hem liever water of thee zou geven, bij z’n jongere zusje ga ik dat in elk geval anders doen ? Niet de oplossing dus, wel herkenning. Ligt niet aan jou in elk geval!
 
Onze zoon vind perensap aangelengd met water (50-50) erg lekker. Ik leng sowieso alles aan met de helft water. Heeft hij toch een smaakje en is het niet heel ongezond.
 
Limonade zonder toegevoegde suiker.

Mijn huisarts zei: en kind wat niet of te weinig drinkt is nog veel slechter
 
Mijn dochter, ruim 2.5, is ook een hele slechte drinker. Krijgt daarom ook nog twee flessen volle melk. Ook lactulose in te poepen. Moet zeggen dat het mij niet zoveel meer uit maakt wat ze drinkt en waar ze uit drinkt, als ze maar wat drinkt. Gezien het toch geen bekers vol zijn.
Ik gebruik voor de soepele ontlasting nog gedroogde pruimen, volle vette producten en scheut olijfolie door eten.
 
Terug
Bovenaan