Peuter zet hele boel op stelten met naar bed gaan!

<p>Hallo mede mama’s !</p><p>Ik moet het even van mij afschrijven..</p><p>Een meisje van 2 jaar en 2 maanden in huis een heel leuk gezellig dametje maar ook een vrij sterk en pittig karakter wat ik altijd goed kan handelen! Ze kan flinke driftbuien hebben maar duren meest kort en gebeurt zo’n 1x per dag dus dat valt alles mee! Maar het meisje wat altijd zo goed ging slapen altijd zonder problemen maar dan ook echt altijd is opeens helemaal omgedraaid in de grote drama peuter met naar bed gaan. Huilen , gillen , neeeee bed neeeeee bed , spugen door dat ze zo overstuur gaat en dit is sinds een aantal dagen. Vind het heel lastig omdat ze niet kan vertellen wat er is.. en ook gewoon omdat we dit niet kennen van haar. Voor wie is dit herkenbaar en hoe gaan jullie ermee om. Ook is ze opeens bang voor het douche putje en bijvoorbeeld voor een stofzuiger , kruimel dief , haar föhn etc ! Nacht lampje heeft ze al , laten huilen gedaan , terug komen , haar voorbereiden op wat er komen gaat , elke avond zelfde ritueel al vanaf baby , liedjes zingen etc etc! Vind het even erg lastig wat we hiermee moeten! </p>
 
Hier is het drama met naar bed gaan als onze 2-jarige (+ 2 mnd) te moe is... 
In eens angstig zijn herken ik (nog) niet
 
Misschien nabijheid bieden? Als mijn dochter niet gaat slapen en gaat huilen ga ik er vaak naast liggen. Eerste keren totdat ze sliep. Daarna bouwde ik dit af door steeds even eerder weg te gaan of iets verder afstand te nemen. Wat nu helpt is even troosten en dan de deur op een kier en zelf op m'n eigen bed even tv te kijken en zo nu en dan zeggen (als ze weer gaat piepen) dat ik in de buurt ben. 
 
Wij hebben van 2 tot 3 jaar bij onze peuter op de kamer gezeten met het in slaap vallen. Met 3 jaar hebben we kunnen afbouwen naar wel aanwezig zijn op de boven verdieping maar niet meer op zijn kamertje 
Anders was het drama
 
@Babetje dat idee heb ik soms ook inderdaad dat ze te moe is. We gaan het zo mee maken ga haar half uurtje eerder naar bed doen!
@Juble dat is ook een idee maar wil het liever eerst proberen anders op te lossen omdat ze daar denk heel snel aan zal wennen... en het nu pas paar dagen is of is dat gek ? Haha
@Zonnebloempje was het daarvoor ook nooit drama bij jullie peutertje ???
 
Onze dochter van 1.5 heeft ook 9/10 keer een hekel aan om naar bed te gaan. Idd alles bij elkaar schreeuwen, niet het bed in willen.. Maar niet uit angst, gewoon omdat ze niet wilt slapen en liever gezellig bij ons blijft. Wij leggen haar gewoon in bed en laten haar even driftig zijn. Meestal is dit naar zo'n 5 minuutjes wel over, geeft ze het op en gaat ze alsnog rustig slapen. Maar als het echt angst is, heb ik ook geen tips voor je.. Succes ermee!
 
 @Zonnebloempje was het daarvoor ook nooit drama bij jullie peutertje ?
Klopt voor die tijd was het nooit een probleem. Het is nu nog steeds strijd, maar dat is geen angst. Bij ons zoontje is het ook echt het gevoel van niks willen missen.
Hoop dat jullie snel de oplossing vinden.
 
Nou we zijn er achter als papa haar op bed ligt er dus niks aan de hand is ! Ze gaat dan zo slapen zonder problemen ? Het is dus vooral mama uitproberen waar ik al een beetje bang voor was !! Haha!
Het zal vast weer over gaan en gewoon denk duidelijk laten zien wat mijn regels zijn... kleine draken zijn het!
Voor de rest heeft ze wel echt angst voor een aantal dingen dus daarom ook echt die twijfel bij mij! 
 
Terug
Bovenaan