Peuter zo vaak ziek

Hallo allemaal, hier een mama met haar handen in het haar. Mijn zoontje is zijn hele kleine leventje veel ziek geweest. Mensen zeggen het hoort erbij ( maar ik heb het over van de 8 weken er minimaal 3/4 ziek zijn) we hebben zijn neus amandelen al laten knippen maar helaas maakt dit niet veel verschil. De laatste 6 weken is hij non-stop af en aan ziek geweest, denk aan koorts en snotverkouden met hoesten tot erge buikgriep en toren hoge koorts. Meerdere malen met spoed naar de eerste hulp geweest. Ik weet het even niet meer. Ik durf gewoon niet meer te hopen op betere dagen. Ik ben de dagen dat het goed gaat gewoon aan het tellen.. daarbij komt nog dat ik 28 weken zwanger ben en mijn batterij echt compleet op is. Hij gaat 1 keer per week naar het kdv. En pikt daar dus iedere keer wat op. Er is vast niks meer wat ik kan doen maar toch vraag ik om mensen die dit hetzelfde ervaren? Hij eet gevarieerd en slaapt ( als hij niet ziek is) gewoon goed. Dus daar kan het niet aan liggen. Groetjes.
 
Lieve mama,
Wat vreselijk rot voor jullie! Ik snap dat het heel zwaar en verdrietig is..
Wij kregen onlangs van de huisarts het advies om ons zoontje elke dag een beker roosvice ferro te geven. Omdat veel kindjes ijzer te kort hebben en daardoor vaak ziek zijn...
Heel veel sterkte en liefs!
 
Hoi hoi wat ellendig. Ik weet van een ander meisje dat haar ouders haar van de opvang hebben gehaald (zij ging twee dagen) en voor die dagen een oppas hebben geregeld, op advies van de kinderarts. En sindsdien is zij een stuk minder vaak ziek. Misschien is dat nog een optie?
 
Ook geen tips. Maar enorm veel herkenning. Mijn dochter. Bijna 2 is om de week bijna een week ziek. Hoge koorts, heel veel hoesten. Ze kan om de week 1 dag naar de opvang. De andere week is ze ziek. Nu is ze 2 weken geleden in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ze zo benauwd was. En waarschijnlijk heeft ze peuter astma. Krijgt ze pufjes om de ontstekingen tegen te gaan (Ik hoop ook echt dat dat gaat helpen) Wij wilde ook altijd graag een tweede kindje. Maar door het vele ziek zijn en vermoeidheid blijven we uitstellen. Heel erg lastig. Veel succes
 
Gelukkig is er veel herkenbaarheid . Mijn zoontje gaat ook 1 dag en kan ook 1 keer wel en dan 1 keer weer niet. Werken pufjes tegen ontstekingen? Ik heb namelijk ook een pufje voor hem! Maar als het werkt tegen ontstekingen ga ik het vaker gebruiken. Zijn keel amandelen zijn nu namelijk ontstoken. Ik dacht dat het pufje alleen was voor meer lucht.

Bedankt voor jullie verhalen! En tips
 
Terug
Bovenaan