Peuter zonder speen slapen lukt niet

<p>Ik heb jullie hulp nodig.</p><p> </p><p>Bezig van af maandag met mn zoontje van 3,5 zonder speentje slapen . Drama! We wilden eigenlijk vor8g jaar het doen maar toen ook bezig met zinderlijkheidstraining. En daarna elke keer smoesjes bedacht om uit te stellen omdat ik het zo zielig/lastig vind.</p><p>We hebben een ritueel in 3 dagen bedacht en speentje weg gedaan. </p><p>Ook geen middagslaapje meer (hij houd zichzelf de hele tijd wakker omdat hij niet zonder speentje kan slapen) overdag is hij nog wel goed te doen alleen hij is helemaal gesloopt eind van de dag. Dan is het naar bed gaan een uur verzet. Dan zo moe ga ik maar even bij hem liggen. Meteen slaapt tie. Maar word dan 03:00 wakker en dan wil die niet meer slapen. Ook bij ons in bed niet. Het lukt hem niet zonder speen. Je ziet aan hem dat hij zichzelf constant afleidt om maar niet aan die speen te denken. Zo zielig. Hij vraagt niet om de speen alleen gisteren(donderdag) kwam het hoge woord eruit dat hij het lastig vond. Knuffeltje heeft tie maar hij maakt nog steeds constant dat zuigreflex met zn mond wanneer die s nachts wakker word. (Tongriempje geknipt met 7 maand) Alsof tie dorst heeft en droge mond.</p><p> </p><p>Moeten we na 4 nachten maar andere keer het gaan proberen? Of doorzetten?</p><p> </p><p>Heb het idee dat het geen spannende tijd is voor hem om het nu te doen.. of denk je dat de nieuwe baby toch wel invloed heeft? Over 10 weken uitgerekend. (Duurt dus nog even) en over half jaar gaat hij naar groep 1.</p><p>Pff ik vind het zo zielig. Hij loopt zichzelf al 4 dagen op te fokken en is volgens mij dood moe. Hij maakt nu dagen van 05:00-18:00 met wakker zijn.</p><p> </p><p>Wat is jullie advies?!?!</p><p> </p>
 
Ik zou toch doorzetten.. Hoe moeilijk en hoe zielig het nu ook is.. Je bent al 4 dagen opweg!
Als je over een half jaar wil stoppen heb je ook nog een baby die aandacht wil, en is het nog net zo moeilijk voor je zoontje. Nu heb je alle tijd en aandacht voor hem alleen...
Sterkte!
 
Al mijn kids hebben ook echt lang een speen nodig gehad. In de nacht zeker wel tot hun 4e of 5e jaar. Zolang het alleen in bed is vond ik het niet zo erg. Als dat hun rustmomentje is, lekker laten gaan. Je hebt veel meer aan een lekker vrolijk uitgerust kind.
 
Ik zou het voor nu ook even laten. Misschien is hij er nog niet klaar voor en heeft hij die geborgenheid gewoon nodig.
Zelf heb ik geduimd, zeker tot ik 12 was, dat was me ook niet af te nemen en ik heb er niks aan overgehouden ? 
 
Mijn oudste dochter is ruim 2.5 jaar en slaapt met 3 spenen.. één in dr mond en de andere 2 houdt ze in haar handen en daar tut ze mee. Daar is ze ooit eens mee begonnen en ze kan ook niet zonder die 3 spenen. Elke avond als ik bij haar ga kijken rond 23:00 om haar nog even in te stoppen, dan wordt ze eventjes wakker en gaat gelijk op zoek naar die spenen en valt ze weer in slaap.
Ik zei juist gisteravond nog tegen mijn man dat het vast drama gaat worden om die spenen af te leren. Ze gebruikt ze dus als spelen én het is ook dr 'knuffel'. 
Ik vind het eigenlijk nog wel prima. Spelen is alleen voor slapen, verder heeft ze m nooit in. Waarom zou Ik die spenen afpakken? Ik hoop dat ze op een dag zelf aangeeft dat de speen niet meer lekker is. En als ze dan al 4 jaar is, maakt dat uit? Overdag heeft ze 'm nooit in. 
Zelf heb ik tot mn 15e geduimd, daar heb ik niks aan overgehouden. Zelfs geen beugel gehad. Dus ach, ik laat die spenen nog maar lekker in dr bed ;) 
 
Lastig. Ik persoonlijk zou doorzetten, maar heb t iets makkelijker merk ik. Mijn zoon word in juni 2 en had hem ook alleen in bed. Heb ze vorige week beide doorgeknipt en het gaat super goed. Slaapt soms een middag slaapje over maar dat is t ook.
 
Doorzetten.. tuurlijk is t zielig, maar dat is het de volgende keer ook. En dan is t drama misschien nog wel groter, aangezien hij dan doorkrijgt dat de aanhouder wint..
succes..!
 
Terug
Bovenaan