Peuterbed 1 drama

Sinds +- 2 weken peuterbed voor onze kleine meid. Ze ontgroeide wat haar ledikant. Aan het begin ging het perfect, bleef keurig liggen en sliep er heerlijk in.
Sinds nu een week is het gedonder aan de gang, dat ze elke keer gaat feesten in dr bed, dr bed uit komt en als je erbij blijft, is ze gigantisch druk en lacht ze je uit op het moment dat je zegt dat ze moet gaan slapen en haar oogjes dicht mag doen, als je weg gaat krijst ze heel de boel bij elkaar. Kom je terug,is ze gelijk aan het grijnzen.. Het erbij blijven is mijn man mee begonnen en daar gaat het beter bij dan bij mij. Maar je bent met regelmaat een uur bezig om er, als het al lukt in slaap te krijgen..
In dr ledikantje was dit allemaal niet nodig. Ik heb net echt uit nijd dr bed van dr kamer getrokken en haar in dr ledikant gezet, waar ze nu natuurlijk ook de boel bij elkaar kriist.
Zit echt met mn handen in het haar. Ze is wel echt moe, maar ziet haar nieuwe bed als 1 groot feest lijkt het wel..Maar slaapt dus niet smiddags en vaak savonds nu ook drama.

Graag tips, het zit me echt hoog waardoor ik ook geirriteerd wordt nu. En dat wil ik niet.
Of moet ik het ledikantje gewoon laten staan voorlopig en het peuterbed maar even laten...?
 
misschien heb je er niks aan denk je ik ga niet nog meer geld uit geven aan een bed maar bij ons was ook meteen een 'groot' bed een te grote stap omdat ze de geborgenheid misde. wij hebben toen een ledikant maat 140 x 70 gehaald waarvan je 1 zijkant eraf kan halen en dan z'n bedrekje van de ikea erop zodat ze niet er uit vallen. dus eerst een tijd in de complete ledikant en toen 1 zijkant eraf gehaald en dat was pas toen ze 2,5 was.
 
Maar wat jij hebt is een peuterbed toch? Want dat hebben we gekocht voor haar. Wat ik nu dus heb weggehaald. Is met uitvalhekje. Is het peuterbed plume.
En ging dit bij jou wel goed dan? Of hoe heb jij geleerd dat ze dan ook moeten blijven liggen?
 
Wij ook een peuter bed met 2 jaar gedaan. Onze jongen vond het de eerste weken prima maar daarna wilde hij niet meer in zijn 'autobed'. Hij heeft weer dik een maand in z'n ledikant geslapen maar nu opeens wil hij weer in zijn 'autobed'.
We hebben altijd het ledikant laten staan en zelf laten kiezen. Ook hebben we hetzelfde bedritueel aangehouden. Hierbij wel zeggen dat ons kind een 'makkelijke' slaper is. Hij slaapt zeg maar overal op elke plek..
 
Wij hebben dit ook geprobeerd toen onze zoon 2 jaar was. Eerst bleef hij ook keurig liggen maar na een paar dagen was het toch niet goed en was het iedere avond zeuren. Wij hadden het ledikantje ook nog op de kamer laten staan en zolang hij dus de keus had ging het niet goed. Hij wilde juist in het ledikantje slapen, maar als je hem dan in het ledikant liet, klom hij eruit en was ie helemaal overstuur. We hebben het peuterbed toen weer weggehaald en na een paar maanden pas weer neergezet toen hij 2.5 was. Hij slaapt nu ongeveer 3 weken in het peuterbed, ledikant is opgeruimd. Ik denk dat het nog te vroeg is voor jouw kindje. Onze zoon was ook véél te groot voor het ledikant maar daar sliep hij toen wel het beste in.
 
Wij zijn met 2 jaar en 3 maanden overgestapt op een peuterbed. Hebben een ontzettend slechte slaper (en vroege vogel we zijn alweer een tijdje wakker ook nu).

Maar de overstap ging hier wel goed. We hebben petit amelie Cherise. Die is aan 1 kant dicht (zo'n 15 a 20 cm hoog) en aan de andere kant zit het open gedeelte. We hebben hem met het open gedeelte tegen de muur aangezet en gezegd dat hij er niet zelf uit kan omdat hij dan valt.
Dus niet 'je mag er niet uit' maar 'je kan er niet zelf uit.' Het is een slim ventje maar hierin gelooft hij ons op de een of andere manier haha.
 
Terug
Bovenaan