Peuterbed en onrustig slapen

<p>Dag allemaal, </p><p>Inmiddels is onze kleine alweer 1,5 jaar. Een hele actieve en ondernemende kleine man. Hij is alleen nooit een goede slaper geweest. Nu valt het allemaal gelukkig mee maar lopen we tegen een nieuw probleem aan. <br />Hij slaapt namelijk nog in een ledikant. Maar heel onrustig. Gaat alle kanten op. Wij horenhem draaien en tegen de spijlen aan komen. Volgens mij wordt hij daar wakker van in dr nacht. Hij slaapt onder een dekbed en met een babykussen.  Moet ik hem in een peuterbed laten slapen? Of iemand andere ideeen? Na 1,5 jaar gebroken nachten zijnnwe dood op....</p>
 
Ik kan natuurlijk niet naar jullie situatie kijken, maar onze jongen is nu 19 maanden en we hebben net een hele heftige slaapregressie achter de rug (en doorkomende kiezen). Daardoor sliep hij ook zo onrustig, onwijs beweeglijk en veel bonken. In ons geval werd hij in de nacht niet wakker, maar had hij wel een flinke piek in zijn verlatingsangst. Hij kon niet zonder ons in slaap vallen en hij werd wekenlang om 6.00 huilend wakker waarbij hij paniekerig om mij riep. Nu lijkt het allemaal weer rustiger te worden.
Dus misschien zitten jullie ook in de beruchte slaapregressie, hij is echt slopend... Maar dan wordt er geadviseerd om niet te grote veranderingen aan te brengen, omdat het dan nog erger kan worden.... dus ik zou zeggen... probeer vol te houden!
Heel veel sterkte! 
 
Kun je de zijkant uit het ledikant halen? Dat geeft al iets meer vrijheid. Anders kun je zeker een peuterbed proberen. Sommige kindjes houden gewoon van ruimte. Mijn dochtertje voelde zich ook opgesloten in het ledikant en sliep erg onrustig. Ze was toen ruim 2 jaar. Toen ze in een groot bed kon slapen ging het een stuk beter. Eerste nacht vond ze spannend, maar toen alle knuffels ook in het grote bed lagen is ze er niet meer uit gekomen.
 
Hier ook gehad en t werd inderdaad beter in het peuterbed. Blijkbaar was hij extra ruimte nodig. Nu met 4 jaar (hij is erg lang) kreeg hij er weer last van dat hij s nachts iedere keer wakker werd, dus over naar een ‘groot bed’ en hij slaapt weer goed! Hopelijk is het dat ook voor jullie ?
 
Poeh.. dat onrustige slapen ook steeds van die kleintjes. De wallen zijn inmiddels niet meer weg te werken haha. Ons zoontje sliep ook super onrustig en maakte zichzelf wakker. Bij toeval ons zoontje voor tijdelijk in een campingbedje gelegd met ledikant matras erin. En hij sliep ineens door. Hij blijft onrustig maar hij maakt zichzelf nu niet meer wakker door stoten tegen de zijkant en spijlen. Het campingbedje is zacht en veert mee. Ik wacht nu even met terugleggen naar een houten ledikant zoals je misschien begrijpt ;) . Sprongetjes niet meegerekend.
 
Google eens op 'bedbumper'. Misschien is dat wat voor je!

Peuterbed kun je proberen maar die hebben ook spijlen aan alle kanten hoor, alleen is de ruimte groter en de spijlen minder hoog.

Mijn oudste dochter ging met precies 2 jaar over naar een peuterbed omdat haar zusje geboren werd. Dat ging direct prima en ze is er nooit zelf uit geklommen. Ze is nu ruim 3 jaar en komt nog steeds niet zelf uit bed, ze wacht altijd braaf tot wij haar roepen of komen halen, haha!

Mijn jongste dochter is nu 18 maanden en zij gaat voorlopig zeker nog niet naar een peuterbed, want ik weet zeker dat ze er 40x per uur uit komt. Ze is behoorlijk ondernemend en ontdeugend. Terwijl haar zus heel braaf is.

Dus kijk ook goed naar het karakter van je kindje en of hij het al 'aankan' om in een peuterbed te slapen. Als hij er continu uit komt en jij hem 20x per nacht moet terug brengen in zn bed, is het ook geen succes ;)
 
En mijn oudste heeft ook een paar weken in het campingbedje geslapen (wel met haar eigen goede matras erin) nadat ik een keizersnede gehad had voor de geboorte van haar zusje.

Ik mocht niet tillen, en in het campingbedje zit een rits. Dus daar kon ze zelf in en uit. Ze sliep daar ook heerlijk in, en lag met haar hoofd heerlijk in het zachte hoofdeinde :) Dus dat is zeker ook een idee!
 
Wij hebben ook het probleem met bonken gehad. Ze raden aan pas vanaf 3 jaar naar een peuterbed. Na al die slapenlpzs nachten met gebonk waar ik ook wakker van werd camping bedje neer gezet en nooit meer last.
 
Terug
Bovenaan