Peuterbed of ledikant

Hoi

Onze zoon is 17 maanden nu. Onze tweede wordt eind november verwacht. Nu gaat onze zoon van kamer wisselen. We hebben expres een bed gekocht wat je ook als ledikant kunt maken. Nu willen mijn man en schoonmoeder dat we gelijk overgaan op peuterbed. Ik zie dit absoluut niet zitten. Hij draait snachts nog alle kanten op, heeft meer dan genoeg ruimte en klimt er nog niet uit. Dit heeft al tot een ruzie geleid maar mijn man blijft bij het peuterbed en krijg dan te horen, zet dan zelf het ledikant maar in elkaar…wat zouden jullie doen, ledikant of peuterbed?
 
Ik zou voor een ledikant gaan. Wij hebben in april een 2e zoontje gekregen. De oudste was toen 22 maanden en wij hebben een ledikant van vrienden geleend voor de baby en liggen ze beide in een ledikant. Nu is hij 26 maanden en gaan we er 1 kopen. Hij is nu overigens ook 1 meter dus het wordt wel wat krap in het bedje.
 
Ledikant!!
Onze zoon lag ook op die leeftijd in een groot bed ivm komst broertje.. ging goed tot broertje geboren werd..  Sinds die drama, niet willen slapen, uit bed komen...
Terug in het ledikant gedaan, (slaapcoach erbij, die adviseerd echt zo lang mogelijk een ledikant!) 
nu hij 2,5 is proberen we het weer in zn grote bed. Ledikant staat er nog voor als hij weer gaat spoken...
 
Mocht je wat ammunitie nodig hebben om man lief te overtuigen… ik woon in Nieuw Zeeland en er was laatst een artikel in de krant dat kinderen die tot 36 maanden in een ledikant (cot/crib in het Engels) slapen, betere slaap patronen ontwikkelen voor de rest van hun jeugd. Was een studie die gepubliceerd was in the journal of sleep medicine:

https://www.goodto.com/family/family-news/toddlers-should-sleep-in-crib-462312/amp
 
Ligt echt aan je kindje..

Mijn oudste ging met exact 2 jaar over naar een peuterbed omdat haar zusje geboren werd. Het ging direct goed, ze is er nooit zelf uit geklommen en nooit problemen mee gehad.

Ondertussen is de jongste ook alweer 2 jaar maar die blijft zeker tot haar 3e verjaardag in het ledikant! Ze is erg ondernemend en ontdeugend en ik weet 1000% zeker dat ze er direct uitkomt, s nachts gaat spoken en het hele huis op z'n kop zet. Ze is heel anders dan haar zus en ik vertrouw haar écht nog niet in een peuterbed. Dus het ligt ook echt aan het karakter van je kindje of hij er klaar voor is.

Ik zou anders 2dehands een ledikantje bijkopen want je gebruikt m sowieso niet lang. Met 3 jaar gaan ze toch echt wel over naar een peuterbed of een gewoon bed, dus t is maar voor een jaartje dat je dan 2 ledikanten nodig hebt!

Peuterbed vind ik overigens wel een super fijn maatje, mn oudste dochter is nu bijna 4 en slaapt er nog heerlijk in. Tot zeker 5 jaar past dit prima dus je gebruikt zo'n bed wel lang!
 
Onze zoon is 2 maanden ouder en we zitten in dezelfde situatie. Maar hier ook gekozen voor 2 ledikantjes. Onze zoon kan er zelf niet uitkomen en slaapt nog heerlijk in zn ledikantje, dus wil proberen dat zo te houden. Er gaat al zoveel voor hem veranderen.
 
Mijn oudste is 21 maanden en met bevallen van nummer 2. Wij doen het zo: we hebben er de wieg voor nummer 2 en hopen dat ze daar zo'n 6 maanden in blijft (cosleeper met losstaande opties). Zodat de oudste 2 is geweest voordat we haar naar een peuterbed verplaatsen. Mocht ze er tegen die tijd nog niet aan toe zijn, dan lenen we het ledikantje wat nu bij mijn ouders staat voor een paar maand.
 
Terug
Bovenaan