Peuterbed

Goedenavond,
Ik ben zwanger van de 2e, als hij of zij geboren wordt zal mijn dochter 21 maanden zijn. Kan mijn dochter dan al in een peuterbed slapen zodat de baby in haar ledikant kan gaan slapen? Of is dat te vroeg?
 
In principe kan het. Het beste is om je dochter te laten wennen voordat de baby er is, anders wordt het teveel nieuwe dingen in een keer. Het kan zijn dat het niet lukt. Mijn dochter (2 jr) is nog niet toe aan een peuterbed. 
 
Hi. 
Mijn dochter was ook 21 mnd. Hebben haar de eerste weken nog in haar ledikant laten slapen, haar broertje sliep toen in de wieg. Toen eerst haar peuterbed gegeven en een tijdje het ledikant leeg gelaten
 Toen zij er goed aan gewend was kon haar broertje in haar ledikant.
Ging allemaal super goed hier!
 
Hoi, 
Mijn zoon is nu 21 maanden en begin dec hebben we een hel week gehad. Naar veel gediscuseer het grote 1pers bed van zolder gehaald en sindsdien slaapt meneer door! Hij was helemaal toe aan zijn grote bed!
Ik weet sinds deze week dat we zwanger zijn van een 2e ?
Wennen hoeft hier on ieder geval niet aan een nieuw bed omdat onze zokn er aan toe was. Dus wellicht wel een goede tip om het je dochter uit te leggen/zichtbaar maken? 
Hier heeft meneer heel stoer papa geholpen met de boormachine. 
Ook heb ik verder nijn pluis gekocht om hem voor te gaan bereiden op een broertje of zusje, maar we wachten eerst even de eerste 2 echos af. 
 
Veel succes! ? 
 
Er bestaan ook doorgroeibedden van ledikant naar peuterbed. Dan kun je je kindje ook rustig laten wennen. Deze heb ik op het oog voor mijn dreumes, want die is pas 1 jaar en 2 maanden als baby nr 2 komt! 
Zoekterm google "doorgroei ledikant". Kost ongeveer 130 euro zonder en 200 met matras.
 
Mijn zoontje is 15 maanden maar door zijn lengte hebben we besloten om hem naar een groot bed te gaan doen (het bed staat al even in de kamer) het is 1x gelukt, alleen toen hij wakker werd wist hij zijn deur voor de eerste keer open te krijgen, dus tot alles boven ook babyproof is ligt hij weer terug in zijn ledikantje, wij hebben het aangepakt door er zelf naast te gaan liggen tot hij in slaap viel, maar ieder kindje kan dit op een eigen leeftijd, maar 20 maanden is niet persee te vroeg (sommige mensen beginnen vanaf de geboorte met een matras op de grond voor hun babytje)
 
Terug
Bovenaan