Peuterbed

Hoi!

Ons zoontje heeft voor zijn 3e verjaardag een peuterbed gekregen. Dit omdat we zijn ledikant eigenlijk nodig hebben voor zijn jongere broertje, en om ons heen waren alle peuters al op jongere leeftijd overgestapt. We hebben voor de overstap het bed al een paar keer laten zien (digitaal) en hem vertelt dat hij een 'grote jongens' bed kreeg. Toen was hij afwisselend enthousiast, of gaf hij aan liever in z'n eigen bedje te blijven.

Nu geeft hij zelf aan dat hij, hoewel hij overdag erg gelukkig is met zijn bed, 's avonds liever in z'n ledikantje wil. We hebben dit nu 3 dagen achter elkaar, en vinden dit vooralsnog prima (we hebben expres het ledikant laten staan zodat hij kon wennen en kiezen) - maar ik vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben? Kunnen we beter tzt toch het ledikant weghalen en hem dus 'dwingen' de overstap te maken naar een peuterbed? Hebben andere mensen deze aanpak ook gehanteerd en hoe is dat gegaan?

We blijven elke avond sowieso nog bij hem op de kamer tot hij slaapt, dus dat doen we ook nu met het peuterbed (maar voor die tijd vraagt hij dus al of hij naar zn ledikant mag)

Ik hoor graag jullie gedachten! (mits vriendelijk geformuleerd / opbouwend uiteraard ;))

Laatst bewerkt:
Hoi, wij hebben bij de overgang van wieg naar ledikant de wieg er naast laten staan voor de zekerheid. Maar dat ging gewoon soepel. Het kleuter bed heeft ze zelf uit mogen kiezen. En daar hebben we het ledikant ook niet naast gehouden, maar gewoon gebruik gemaakt van het enthousiasme voor het nieuwe bed.

Wilt niet perse zeggen dat dat bij iedereen werkt natuurlijk.

Ik weet niet of je wat hebt aan onze ervaring. Want wij blijven beslist niet op de kamer tot ze in slaap valt, want de aanwezigheid is een reden tot waakzaamheid bij haar.

Het kan misschien nuttig zijn om te vragen wat hij mist in het peuter bed?

Terug
Bovenaan