Peuterbed

Ik wil zodra mijn kleine aan een groter bed toe is een peuterbedje aanschaffen. Weet iemand tot welke leeftijd je een peuterbedje ongeveer kan gebruiken? Is dat ongeveer tot  6 jaar?

Groetjes,

Sanapie
 
Ik weet het niet precies, maar die peuterbedjes zijn volgens mij niet veel langer dan een ledikantje. Ik denk dat je de 6 jaar niet redt.
Mijn zoontje is met 2 jaar over gegaan naar een groot bed, gewoon één van 2 meter. Dat gaat eigenlijk prima. Ik heb wel even getwijfeld, omdat hij zo'n klein mannetje is. maar hij vind het zelf geweldig, ik ben dus blij dat ik het gedaan heb, want zo'n peuterbedje kost ook nog wel wat en is voor relatief korte tijd.

Groetjes Kirsten
 
mijn dochter is nu 3,5 en slaapt al weer een hele tijd in een peuterbed van Ikea.
Het is een blauw bed met aan hoofd en voeteneind een opstaande rand en een brede rand aan de lange kant van het bed.
Ze is dus nu (bijna) 3,5 (100cm) en kan echt nog wel een hele tijd in dit bed hoor.
Ik vind het ook altijd zonde om te vaak een nieuw bed te moeten kopen, maar ze kan hier nog wel een jaartje of 2, 3 in.
Volgens mij staat er vaak ook bijgeschreven dat het tot ongeveer 6 jaar is.
Martine
 
Ik heb het cot-bed van bopita aangeschaft voor mijn oudste. Die is nu 2 jaar en omdat ik nog een dochter kreeg zat ik te twijfelen of ik nu een groot bed of nog een 2e ledikant ging kopen. Mijn oudste doet nog geen pogingen om eruit te klimmen, wel zo rustig 's nachts.
Het cot-bed is een bed die je van ledikant met spijlen kan ombouwen naar een peuterbed met lage zijkanten. De afmetingen zijn net iets groter dan een ledikant: 70x140 (voor zowel het ledikant als het peuterbed, geen groeibed dus). Ik geloof dat de meeste peuterbedjes 70x150 zijn, scheelt niet zo heel veel.
Misschien wel een uitgave maar ik gebruik het toch voor 2 kinderen (en wie weet nog een 3e), dan valt het wel weer mee. Ik vind het echt heel handig. En ze zijn nog leuk om te zien ook.

gr. Anne
 
Hay,

ik meen tot ongeveer een jaartje of 8. Wij hebben ook een juniorbed, deze zijn 150cm lang. Als je ff googled naar groeicurve kind, zie je de gemiddelde lengte van het kind.

gr CJ
 
Mijn dochter heeft een juniorbed van Ikea gekregen. Dat is 160 cm. lang, daar kan ze nog heel lang in slapen. Haar kamer is best klein en daarom past dit beter. Bovendien heeft het een steun die je erop of eraf kan schroeven tegen het uit bed vallen.
Ikea heeft ook meegroei bedden en daar kunnen ze ook lang in hoor. Makkelijk tot 6 jaar.
 
Hoi,

Mijn dochters liggen in een peuterbed van Bopita vanaf dat ze 3 jaar zijn. Ze zijn nu 5 en ik vind ze wel wat groot worden, maar ik denk dat het zeker nog wel een jaartje kan.
Ik heb nooit een hekje gebruikt tegen het eruit vallen omdat het bedje aan de zijkant bij het hoofd- en voeteind een opstaande rand heeft en mijn dochters altijd erg naar boven kruipen.
Een prima bed en in veel verschillende kleuren verkrijgbaar.

Groetjes,
Marianne
 
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben besloten dat we voor het juniorbed van Bopita (romy) gaan. Ik vind een groot bed te groot. Ik denk dat hij zich in dit bedje wel prettig gaat  voelen.

Groetjes,

Sanapie
 
Terug
Bovenaan