peuterbed

Hallo meiden!

HELP, HELP !! We hebben gisteren voor Jules een nieuwe kamer gemaakt. Helemaal leuk! Hij mocht zelf helpen uitzoeken, sjouwen, en samen met papa het bed en de kast in elkaar zetten! Een hele leuke middag!

Maar nu... hij heeft een peuterbed ipv ledikant en nu wil hij er echt niet in blijven! Zo lang wij in de kamer blijven wel, maar zodra je (denkt dat hij slaapt) de kamer uit loopt zet hij het op een krijsen en gaat eruit.

We hebben een matras ernaast gelegd. Gisterenavond om half 10 (vanaf 19.30u) pas naar beneden... Nu vanmiddag wilde hij weer niet slapen... Nu hebben we het ledikantje ernaast gezet en hem daarin gelegd. Hij slaapt als een roos.

VRAAG: Moeten we hem alleen maar in het ledikant laten? Moeten we niet toegeven en consequent in bed leggen en ernaast gaan liggen?
Ik weet niet waar we goed aan doen. Hoe doen jullie dat???

Groetjes Antoi
PS In januari verwachten we de tweede en die mag eerst in de wieg, dus het ledikantje kan nog even blijven staan....

Tja.. moeilijk hoor. Onze dochter Fiene slaapt sinds deze week ook in een peuterbed (ze is vorige week 2 geworden). Het moest wel, aangezien onze jongste dochter van 12 weken de bekleding van haar wiegje er van af trok. We hebben Fiene eerst al een paar maanden voordat de kleine geboren werd in haar nieuwe kamer laten slapen, maar nog wel in haar ledikant. En nu is ze over in haar nieuwe bed. Het geeft gelukkig geen enkel probleem. We hebben nog 1 nacht het ledikant op de overloop gezet en dus niet gelijk haar jongere zusje in laten slapen. Maar ook dat vind ze prima dat die nu in het ledikant slaapt.
Dus ik weet niet of hij nu en een nieuwe kamer en een nieuw bed heeft gekregen? Dan kun je misschien beter stapsgewijs doen.
Succes in ieder geval.
Groetjes mamajo

Erikjan moest ook zijn kamertje uit voor de baby. Hij heeft in mei al een nieuwe kamer gekregen, incl meubulair. We hebben alleen in de ombouw van het bed (een gewoon bed, 90x200) een oud ledikant gezet, had mijn broertje ergens zien staan, en daar slaapt hij in. Het is echt een tijdelijk ding met wat zelfgemaakte lakentjes totdat het grote bed kan, maar wanneer ik dat ga proberen weet ik eigenlijk niet, nu kan hij er niet uit, en dat is wel makkelijk. En ik vind het eigenlijk ook nog wel vroeg zo'n grooot bed, en zo koud, ik doe het vast ook niet eerder dan het voorjaar. Maar ik kan me ook niet herinneren dat wij zo jong er al in sliepen. Zijn zusje slaapt in het mooie ledikantje met mooie lakentjes, waar hij eerst in sliep. Als hij straks in het grote bed kan, dan krijgt hij een mooi dekbed met mooie overtrekjes.
Dus misschien ook maar een oud ledikant ergens halen?

Janine

hoi,

Ik ben ook in januari  uitgerekend en Jasmijn is dan 2 jaar en 3 maanden. Wij willen zelfs gelijk een groot bed kopen ipv een peuterbed. Ben benieuwd. Ik wil als het grote bed er staat eerst het gewoon een tijdje laten staan zonder dat ze er in hoeft te slapen. Maar overdag kunnen we er dan wat op spelen zodat ze went aan het bed op haar kamer. En dan na verloop van tijd haar er maar in leggen en hopen.
Ik denk in dit geval dat doorzetten niet zoveel zin heeft. Het heeft geen echte haast immers. Misschien kun je hem ook gewoon even goed laten wennen aan dat nieuwe bed wat daar gewoon staat. En dan uiteindelijk kun je altijd nog resoluut zijn.

groeten Elke

hallo dames,

ik ben mijn dochter al aan het wennen om afentoe in een groot bed te laten slapen, nu ga ik deze maand als ze dus 2 wordt een doorgroeibedje kopen, die begint wat kleiner, beetje zelfde maat als haar ledikantje, maar tot op heden vindt ze het hardstikke leuk om in een groot bed te liggen, dus we hopen dat de overgang ook niet moeizaam zal gaan.. We zullen het merken aan het einde van de maand, dan komen haar nieuwe meubeltjes + bedje..

Blijkbaar dankzij een tip van een kennis, is het langzaam laten wennen aan het bedje, en daarna consequent zijn in het laten slapen in zijn/haar eigen bedje goed. Maar ze zijn  ze er nog niet klaar voor, dan moet je toch nog even wachten, anders gaan ze het straks zien als een slecht iets naar bed gaan, en dat  wilt niemand denk ik.. succes er mee  iniedergeval  

Groetjes Claudia

Hallo!

Billy (bijna 2) en Ioannis(3) moesten ook uit hun ledikantjes. Plaats maken voor baby Domenikos (en logeetje nichtje Gaby). Sinds augustus sliepen ze op ieder een groot matras op de grond. En ca. een maand later kwam hun ontzettend grote stapelbed. Het bovenste bed heeft een verdieping en de trap naar boven is een ladenkast.
Ook Billy bleef niet liggen... Ik bleef op 'de uitgang' van z'n bed zitten (naast de vangrail) totdat ie kalmeerde om te gaan slapen. Toen werd t de voorleesstoel waar ik een poosje in zat. Nu gaat t meestal goed,  s nachts komt ie er soms nog uit en dan leggen we hem weer terug. Geduld...
succes!
groetjes, Priscilla

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben het ledikantje er naast gezet. En nu mag Jules iedere avond zelf kiezen waar hij gaat slapen. Meestal kiest hij voor zn "oude"bed, maar soms kruipt hij zelf al in zn "nieuwe" bed. We zetten er geen druk achter en hopen dat het vanzelf goed komt... Er gaat al zo veel veranderen nu er straks een broertje of zusje bij komt...

Groetjes!

Terug
Bovenaan