Peuterbed

Hey Meiden,

Nynke ligt nu ongeveer een week in dr nieuwe peuterbed en dat gaat hartstikke goed ze klimt er niet uit.
We willen haar vast laten wennen zodat als de baby er straks is ze gewend is aan dr nieuwe bed.

Slapen jullie kids al in een ander bed??

Liefs Zonnetje

Hallo Zonnetje,

knap hoor dat Nynke al in een peuterbed ligt! Bente ligt nog lekker in haar ledikantje, en daar zal ze voorlopig ook nog wel blijven liggen. Dit heeft meerdere redenen. Bente is nog maar erg klein (76 cm), ze kan nog niet lopen (gisteren de eerste losse stapjes) en er komt geen broertje of zusje meer, dus ze hoeft ook haar bedje niet af te staan.
Tijn was 17 maanden toen Bente geboren werd en toen lag hij al wel in een ander bed. We hebben toen gekozen voor een ledikant, hij lag altijd overdwars in bed en vonden een gewoon bed nog niet kunnen. Wel hebben we al snel 1 kant voor de helft doorgezaagd zodat hij wel zelf zijn bed in en uit kon. Dit was ook handig omdat Bente met een ks geboren is en ik dus niet mocht tillen.
Hij was 2 jaar en 3 maanden toen hij over ging naar een peuterbed.

Groetjes Danielle

Daniel heeft geen peuterbedje, we hebben een zijkant uit zijn ledikantje gehaald enzo heeft hij wel een instapbedje,

Fijn voor jullie dat nynke er lekker in slaapt en dat het goed gaat.

Liefs Marina

heyhey

nathalia slaapt nog steeds in haar ledikantje.
als de baby geboren is, gaat nathalia in het grote bed. zo kan ze daar ook aan wennen.
de baby gaat eerst in het wiegje, en een maand of 3 later dan in het ledikantje.
zo krijgt nathalia niet het gevoel dat haar bedje wordt afgepakt. en dan is ze op een leeftijd ( 2 jaar en ongeveer 4 maanden) dat je kan vertellen:
jij bent nu al zooooo'n grote meid, daarom krijg jij een groot bed, en de baby gaat dan in het baby bedje!

wat goed zeg, dat nynke er niet uit klimt!
ik wil nog even wachten hoor, voordat nathalia in het grote bed gaat hihi
zit geen haast achter vind ik. ze worden al zo snel groot. voorlopig ligt ze dus nog lekker in het ledikantje :D

liefs, do

heyhey

nathalia slaapt nog steeds in haar ledikantje.
als de baby geboren is, gaat nathalia in het grote bed. zo kan ze daar ook aan wennen.
de baby gaat eerst in het wiegje, en een maand of 3 later dan in het ledikantje.
zo krijgt nathalia niet het gevoel dat haar bedje wordt afgepakt. en dan is ze op een leeftijd ( 2 jaar en ongeveer 4 maanden) dat je kan vertellen:
jij bent nu al zooooo'n grote meid, daarom krijg jij een groot bed, en de baby gaat dan in het baby bedje!

wat goed zeg, dat nynke er niet uit klimt!
ik wil nog even wachten hoor, voordat nathalia in het grote bed gaat hihi
zit geen haast achter vind ik. ze worden al zo snel groot. voorlopig ligt ze dus nog lekker in het ledikantje :D

liefs, do

Quinten slaapt nu ook al een week of 3 in het peuterbed.
Hij klimt er niet uit maar we hebben wel de eerste week een matras er voor gelegd.
Hij is ook een echte draaier in bed en het gebeurd ook wel dat hij uit bed valt. ( nu 2x gebeurd).

hij blijft ook lekker liggen en slaapt als en roos.

Super van nynke dat ze blijft liggen.

liefs lenie

Jesse slaapt sinds 3 weken in een 1 persoonsbed. Een zijkant staat tegen de muur en aan de andere kant is zo'n bedrekje (plankje) tot de helft van het bed. Vanaf moment 1 ging het prima. Hij heeft ook een andere kamer gekregen en is er helemaal gek op.
Hij blijft ook 's morgens heerlijk liggen als hij wakker is en wacht dan netjes tot ik naar boven kom.
Ik sta er echt versteld van dat het zo makkelijk gaat....

Ja, die bedrekjes, die zijn bij de ikea te koop. Echt een aanrader. Mijn zoon is nu bijna 3, maar zonder rekje valt hij echt nog uit zijn bed.
Mijn dochter (1,5) houd ik zo lang mogelijk in haar ledikant. Het zijn echte handenbindertjes, en zo heb ik nog een mogelijkheid om 's morgens even vlug te douchen zonder dat zij alles leegtrekt. Zij nog in d'r bedje met de deur dicht, en mijn zoon in ons bed kijkend naar sesamstraat, gaat mama gauw even douchen. (Als ik 's avonds douche is mijn haar 's morgens echt een ramp, dus liever niet).

Groetjes Liesje

Terug
Bovenaan