peuterbed

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bijna 23 wkn zwanger van ons 2e kindje. Nu hebben we een nieuwe kamer ingericht voor onze dochter van 2 met peuterbed. Omdat we haar niet van kamer willen laten wisselen als het babytje geboren is, willen we dat nu al langzaam proberen. Dus vanmiddag heb ik haar met haar knuffels en in haar slaapzak in het peuterbedje gelegd. Eerst was ze heel enthousiast, maar toen ze een maal lag, was het tranen met tuiten. Toch nog even geprobeerd of ze niet wilde slapen in haar nieuwe bedje op haar nieuwe kamertje. Maar ze was niet te troosten. Dus toen maar in haar eigen bedje (babybedje) gelegd op haar eigen kamertje (babykamer).
Ze speelt wel regelmatig op haar nieuwe kamer, om haar te laten wennen. Mijn vraag is nu....moet ik haar gewoon laten liggen en laten huilen en weglopen en evt om de 5 min gaan kijken? Of gewoon nog even wachten. Ik wil ook geen overstuur kind, die straks helemaal niet meer op haar nieuwe kamer durft of erger die helemaal niet meer durft te slapen!

Iemand ervaring/tips???

Groetjes Peetje
 
Toen onze oudste over ging naar het grote bed hebben we haar 's-avonds met slaapzak in het grote bed gelegd. Ik ben er zelf naast gaan zitten. Steeds als ze ging zitten of staan pakte ik haar beet en legde haar weer neer. Uiteindelijk viel ze na 2 uur in slaap. Rond 24.00 uur werd ze overstuur wakker en heb ik haar getroost en in haar ledikantje gelegd.

De volgende avond hetzelfde ritueel, deze keer sliep ze na drie kwartier en heeft ze de hele nacht doorgeslapen.

Die avond erna hebben we haar wakker achtergelaten en is ze gaan slapen als altijd.....

Ze was toen pas 15 maanden dus misschien is een peuter wat volhoudender met het niet willen slapen maar de manier waarop wij het gedaan hebben voelt nog steeds als prettig en met respect voor het kind!
 
Terug
Bovenaan