Peuterdekbed/kussen wanneer?

<p>Hoi,</p><p>onze dochter is nu 2 jaar (en bijna 2 maanden) en wij merken dat zij het fijn vindt om onder een dekentje te liggen en sinds onze laatste vakantie (waar ze onder een dekentje sliep) vraagt ze hier steeds om. Wanneer zijn jullie kindjes onder een dekentje gaan slapen? Hebben jullie toen ook een peuterkussen aangeschaft (ze wil steeds die van ons maar die zijn veelste groot/dik/zwaar). En hebben jullie tips voor formaat/merk dekbed/kussen?</p><p>Bedankt! </p>
 
Mijn zoon van 11 maanden ligt al een tijdje onder een dekbed en op een kussentje. Beetje vroeg, maar het eindigde vaak bij ons in bed waar hij mijn kussen pikt en ook onder een dekbed ligt. 
Het peuter kussen van ikea is een mooie om mee te beginnen. Is heel dun. Ook het dekbed van ikea is fijn. Die zijn wat breder dan gemiddeld, wat fijn instoppen is. Dan zit je alleen wel aan de overtrekken van ikea vast, aangezien de rest te smal is daar voor. 
 
In het ledikant lag mijn dochter altijd al onder een dikke deken.
Met precies 2 jaar een peuterbed aangeschaft en vanaf die dag ook een dekbed. Bij wehkamp besteld, niet de goedkoopste. Was €60 geloof ik.. maar echt een heeeeeel fijn dekbedje. Niet te zwaar maar ze blijft er goed onder liggen en is lekker warm in de winter en juist weer luchtig voor de zomer. Geen slaapzak meer, nu in de winter gewoon een (fleece)pyjama aan.
Peuterkussen van de Hema vanaf 2 jaar en 3 maanden. Ze werd ineens veel wakker s nachts.. kussen gekocht en ze sliep weer door! Ze had er ineens behoefte aan.
 
Mijn dochter was 1,5 toen ze al in een peuterbed ging. Ze was in de nachten niet te houden en wij hadden het idee dat ze er niet tegen kon dat ze een soort van opgesloten zat in het ledikantje. Dat bleek zo te zijn, want in het 'grote meidenbed' ging het ineens wel goed. Toen we deze stap maakte, kochten we ook een peuterdekbed van 120 bij 150 en een kussentje. Wij hebben dit dekbed van Jollein en het volgens mij het juniorkussen van Prenatal (je hebt ook een ledikant kussen, die is wat kleiner, maar vaak past het kussensloop van een dekbedovertrek daar niet om)
https://www.supersales.nl/baby/baby/baby-jollein-dekbed-wit-120x150cm-5b3e0f6ce1f4077f4380e312
https://www.supersales.nl/r/20aac52c11575f236aa933625de647c8?origin=qv
 
Hier ook sinds ze naar haar peuterbedje ging met bijna 2 jaar.  Dekbedje van de Hema en peuterkussen van de Ikea. 
 
Het is veilig onder een dekbed te slapen vanaf 2 jaar. Daarvoor heb je kans op warmte stuwing (met gevolg wiegendood) en is het niet bewezen veilig.
Lees McKenna zo'n onderzoek bijv. 
 
Terug
Bovenaan