Mijn dochtertje van bijna 2 jaar heet zeer waarschijnlijk peuterdiarree, dit duurt nu zo'n 6-8 weken. Helaas blijft haar ontlasting vaak waterig, dun en stinkt het erg. Haar billetjes zijn kapot en rood en we hebben een anti schimmel creme die nog niet aan slaat. Vanmiddag moet ik weer een nieuw recept ophalen, ook staat de ontlasting op de kweek om evt virus uit te sluiten.
Na veelvuldig googlen blijkt dat kindjes met deze vorm van diarree baadt hebben bij;
- max, 1 liter drinken per dag
- veel vezels geven dus geen witmeel produkten!
- meer vetten laten gebruiken
- geen appelsap
Onze dochter heeft meer baadt bij aardappels, groente, vlees en jus ... verder zie je dat al het andere eten slecht verteerd wordt. Niet te licht en niet te donker brood met margarine en kaas/worst. Ze drinkt halvolle melk, eet een toetje en 2 hooguit 3 bekers waterige roosvicee of diksap. Een (ontbijt) koekje of rozijntjes ... toch slaag ik er nog niet in om die ontlasting dikker te krijgen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Esther
Na veelvuldig googlen blijkt dat kindjes met deze vorm van diarree baadt hebben bij;
- max, 1 liter drinken per dag
- veel vezels geven dus geen witmeel produkten!
- meer vetten laten gebruiken
- geen appelsap
Onze dochter heeft meer baadt bij aardappels, groente, vlees en jus ... verder zie je dat al het andere eten slecht verteerd wordt. Niet te licht en niet te donker brood met margarine en kaas/worst. Ze drinkt halvolle melk, eet een toetje en 2 hooguit 3 bekers waterige roosvicee of diksap. Een (ontbijt) koekje of rozijntjes ... toch slaag ik er nog niet in om die ontlasting dikker te krijgen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Esther