Peuterdiarree ... ervaringen/tips gevraagd ...

Mijn dochtertje van bijna 2 jaar heet zeer waarschijnlijk peuterdiarree, dit duurt nu zo'n 6-8 weken. Helaas blijft haar ontlasting vaak waterig, dun en stinkt het erg. Haar billetjes zijn kapot en rood en we hebben een anti schimmel creme die nog niet aan slaat. Vanmiddag moet ik weer een nieuw recept ophalen, ook staat de ontlasting op de kweek om evt virus uit te sluiten.

Na veelvuldig googlen blijkt dat kindjes met deze vorm van diarree baadt hebben bij;
- max, 1 liter drinken per dag
- veel vezels geven dus geen witmeel produkten!
- meer vetten laten gebruiken
- geen appelsap

Onze dochter heeft meer baadt bij aardappels, groente, vlees en jus ... verder zie je dat al het andere eten slecht verteerd wordt. Niet te licht en niet te donker brood met margarine en kaas/worst. Ze drinkt halvolle melk, eet een toetje en 2 hooguit 3 bekers waterige roosvicee of diksap. Een (ontbijt) koekje of rozijntjes ... toch slaag ik er nog niet in om die ontlasting dikker te krijgen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Esther
 
hoi esther

lastig he die diaree.
mijn dochter van 2 had er ook zoveel last van.
het was zo erg wat mijn dochter ook drinkt of eet ,het kwam er gelijk allemaal uit.ben ook zovaak naar de huisarts gegaan en hij vertelde me dat het geen kwaad kon.ik moest toen wel van die zakjes halen om te verkomen dat ze uitdroogde.die heb ik bij de kruitvat gehaald. ook haar eetlust werder wat minder ze durfde bijna niet meer te eten of te drinken je zou zeggen bananen daar moet het mee stoppen ,maar nee hoor.toen heb ik het geprobeerd met roosvicee stop diaree.en ja hoor het werkte .de diaree was zo gestopt.voor mijn was het een wondermiddel.en haar ontslating werden na een daar dagen weer wat dikker.dus ik geef mijn dochter als ze diaree heeft roosvicee stop diaree.ik zou zeggen probeer het ook eens.die kan je trouwens bij de kruitvat kopen.
ik hoop dat je hier iets mee kunt met mijn advies.

gr peggy
 
Mijn zoontje van 20 maanden heeft ook altijd dunne ontlasting en het is echt vermoeiend. Het maakt bij hem ook niet uit wat hij eet, het komt er inderdaad net zo makkelijk weer uit. Ik heb banaan, roosvice stop, bruin brood, sojamelk, rijst, appel geprobeerd maar helaas werkt dit allemaal niet. Er zijn ook testen gedaan door de kinderarts, voor gluten, lactose, eiwit en zijn ontlasting is bekeken maar helaas geen oplossing.

Wie weet waar het aan kan liggen? Zelf denk ik er nu aan om zijn darmen en maag te laten controleren.
Help!
 
Mijn zoontje had het destijds ook (is nu 5). Mijn huisaarts vertelde dat er vooral niet teveel suiker gegeten en gedronken mocht worden. Verder moet je met echte dunnen diaree uitkijken met het beperken van vocht. Kinderen kunnen snel uitdrogen. Een troost; als eht gewoon peterudiarree is en niet iets anders medisch, dan gaat het echt weer over.
 
Terug
Bovenaan