Peuterend?

<p>Hoihoi,</p><p> </p><p>Onze dochter wordt in december 2. Nu is ze altijd al een slechte slaper s nachts geweest. Vaak wakker, veel huilen, moeilijk weer in slaap komen. We hebben vaak periodes van een paar weken elke nacht wakker maar ook korte periodes dat ze wel door slaapt. Nu is ze alweer een aantal weken elke nacht minimaal 1 keer wakker. Ze ligt ook nooit stil en vaak dwars in haar bed met haar hoofd tegen de spijlen bijvoorbeeld. Nu zit ik te denken over een peuterend. Misschien heeft ze gewoon te weinig ruimte om te woelen en draaien en wordt ze daarom zo vaak wakker... maar ze ligt dus ook vaak tegen de rand te slapen, voor de geborgenheid? Ik heb eigenlijk geen idee dus. Wat denken jullie? Wel of niet een groter bedje proberen? Wil er ook niet te vroeg mee beginnen. Hoor het graag als jullie tips hebben :) </p>
 
Die van mij is nog niet zover maar zag bij Ikea een meegroeit bed. Die van klein naar een volwassen bed kan. Gewoon proberen zou ik zeggen wie niet waagt wie niet wint, haar ledikantje is zo terug te zetten weer.
 
Dochter van nov 2018 slaapt al even in een peuterbed en ik vind het heel fijn. Ik ken meer mensen bij wie het kindje beter sliep in een groter bed. Al moet ik toegeven; dochterlief moet ik zo nu en dan ook van overdwars weer recht leggen hoor.. maar ik ben wel heel blij met het grotere bedje!
 
Mijn dochter ging met precies 2 jaar naar een peuterbed en dat ging heel goed. Ze is nu 3 jaar en slaapt er nog steeds heerlijk in, ze past er echt nog wel in tot ze 4 of 5 jaar oud is. Ze slaapt er ook beter dan in het ledikant. Met een peuterkussen en onder een dekbed. En geen slaapzak meer, daar draaide ze zichzelf altijd in vast. Dus hier was het écht de juiste keuze vanaf 2 jaar. Ze klimt er ook nooit uit, wacht altijd keurig tot we haar komen halen. Maar dat is per kind verschillend denk ik ;) Gewoon proberen! Met bijna 2 jaar kan het best wel hoor!
 
Ja, we gaan we het gewoon proberen. En dan met een rand eraan.. want ze beweegt zoveel dat ze er anders uit rolt denk ik haha. Nu nog gaan zoeken naar welk bed :) 
 
Onze dochter ging met 1.5 in een peuterbed (omdat haar ledikant naar haar broertje gaat) en dit ging echt boven verwachting goed. Ik had er best een hard hoofd in maar ze slaapt er echt perfect in. Zij lag ook altijd met haar hoofd tegen de spijlen en dat doet ze nu ook nog steeds, met haar hoofd tegen bedrand aan liggen.. Maar ze komt er snacht's niet uit en slaapt super, daar was ik meer bang voor. Het is even uitproberen. Wij hebben de eerste week de ledikant op haar kamer laten staan, mocht het niet lukken in haar nieuwe bed konden we haar altijd weer even in de ledikant leggen. Dit is echter nooit meer nodig geweest.
 
Terug
Bovenaan