Peutergroeimelk of gewone melk?

Kleine is bijna 1 jaar en ik moet weer aanzienlijk minder melk gaan geven...
Hebben jullie gekozen voor peutergroeimelk of gewone halfvolle melk vanaf 1 jaar?

En als ik dan toch bezig ben...de avondfles?!?! Ze vindt die nu nog heerlijk maar toch moet ie er eerdaags af. Tips of trucs hiervoor?

Bedankt weer!
 
Hoi Meike,

Mijn dochter is nu ruim 18 maanden en krijgt nog steeds een avondfles met melk. Zolang je niet meer dan 300/350cc melk geeft per dag maakt het niet uit. (dit lukte ook pas met 13,5 maand) Als ze het lekker vind gewoon doen! Wat niet weet wat niet deert op het cb haha!
Ik heb na haar eerste verjaardag gewone melk geprobeerd, maar ze vond het niet lekker. Ik ben toen de groeimelk gaan geven. Die is gericht op kids die gaan bewegen (lopen ect.) en is ook iets goedkoper dan de nr 3. Wij zijn geleidelijk overgegaan op gewone melk wat ze nu drinkt.

Succes!
 
hoi,
onze zoon drinkt al vanaf 10 maanden melk von onze eigen koeien (vooraf gekookt). Met vit. D druppels.
Idd, het CB heeft een limiet, maar hier mag hij zoveel drinken als hij wil. Anders wil hij aldijd aanmaak limo of roosvicee, en dat vind ik ook niet echt een geweldige optie!
Voor hij naar bed gaat krijgt hij nog een flesje warme melk, hoort bij het ritueel! wat mij betreft blijf dit er nog een tijdje in hoor!
 
ik heb nooit peutermelk gegeven. Toen ze minder bv kreeg, kreeg ze gewoon halfvolle of magere melk (net wat we in huis hebben). 's Avonds heeft ze nog heel lang bv gekregen, dus een avondfles hebben we nooit gehad.
Ik zou me er niet zo druk om maken en niet al te geforceerd afbouwen.
 
Hi,

Mijn oudste kreeg toen hij 1 was nog steeds een avondfles opvolgmelk. Maar hij had erg last van slijmvorming. Toen zeiden ze op het CB dat ik best met de avondfles kon stoppen. Als ik het prettig vond dat hij nog wat dronk, of als ik het idee had dat hij nog graag wat warms wilde drinken, kon ik hem ook lauwe thee geven. Ik ben toen gestopt met de avondfles. En hij heeft het altijd prima gedaan.

Groeimelk vond ik onzin. Gewoon een dure vorm van melk! Gewone melk vond ik prima en die wilde mijn zoon niet, dus hier bijna nooit melk.

Wij zijn van mening: melk is voor baby's. De mens is het enige zoogdier wat na de babytijd nog melk krijgt.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan