Peutermeisje wil alleen papa

Om direct maar met de deur in huis te vallen: mijn dochtertje van net 3 jaar heeft een sterke voorkeur voor papa. Dat was in het begin al zo, maar lijkt steeds erger te worden, vooral nu ze al aardig mondig is. Ik lees her en der wel meer herkenbare situaties en zou graag in contact komen met moeders die dezelfde ervaring hebben, om ervaringen (en frustraties ;) ) hierover te kunnen delen. Het is soms erg kwetsend, vooral in situaties waarbij het commentaar van omstanders oplevert. Zijn er moeders die ook deze ervaring hebben?
 
Ik heb niet helemaal dezelfde ervaring. Maar ik ben inmiddels 8 weken lang ziek vanwege zwangerschap en wordt daarbij veel opgenomen in het zkh en sindsdien is papa ook alles! Best frustrerend soms.. papa mag alles doen en ik eigelijk niets meer
 
Ah hier is het precies andersom :p hij wilt niet naar zijn papa toe,niet knuffelen,niet spelen gewoon niks.
Heel de dag maar bij mij zitten en papa links laten liggen.
Mijn man vind dat niet leuk ( heb het gevraagd want uit z'n eigen zou hij niks zeggen).
Dus kwam voor mij de oplossing ik ga gewoon af en toe een uurtje de deur uit blokje om zodat hij wel met papa moet spelen :D

En 1 keer in de maand ga ik een hele middag weg en hebben ze papadag.
Werkt goed hier want zodra ik thuis komt word er niet naar mij omgekeken en zijn ze druk bezig  :D
 
Terug
Bovenaan