<p>Hallo, </p><p>Omdat mijn dochtertje nu 2 jaar en 4maanden alleen maar naar mijn ouders gaat als ik werk en daardoor vooral alleen haar jongere zusje en jongere nichtje ziet leek het ons verstandig om haar 1 ochtend naar de peuteropvang te brengen. Ook omdat ze ontzettend veel houdt van liedjes zingen, boekjes lezen en knutselen etc. Nu ging in mei de oefenochtend helemaal super maar daarna dus niet meer. Als ik haar breng houdt ze zich groot en huilt ze niet maar dit houdt ze dus op. Zodra daar de juf even uit beeld is of geen aandacht voor haar heeft gaat ze huilen. Met groepsactiviteiten doet ze mee maar ‘los’ spelen doet ze niet. Voor de zomervakantie was hierdoor het slapen ook drama en omdat ik hier na de vakantie bang voor was dat dit zich zou herhalen had ik al een kalender gemaakt met wanneer ze naar schooltje moest. Ook hebben we thuis foto’S van de juffen. Dit lijkt/leek te helpen maar vandaag kreeg ik dus te horen dat ze weer niet “alleen” wil spelen etc. Ze praat daar dus ook niet. Maar zodra ik haar kom halen praat ze weer aan 1stuk door ook in de gang als de juffen er bij zijn. <br />mij leek het gewoon vertrouwen die ze moet opbouwen want door de Corona moet ik altijd in de gang staan en mag ik niet mee naar binnen. Maar elke keer van hun horen dat ze alleen maar op schoot wil zitten is niet leuk. Hun doen dan ook net of zij hierin heel bijzonder is.<br />ik word er een beetje moedeloos van. En wil dan haast al opgeven zeker omdat het niet hoeft, maar we het voor haar doen. <br /><br /></p><p>Hopelijk hebben jullie tips en is dit een fase waar we doorheen moeten. </p>