peuterpuber of jaloers ?

Jasper (net 3) is de laatste tijd niet makkelijk: zegt overal nee op, wordt snel driftig, pakt veel speelgoed af van Dennis (net 1), duwt Dennis vaak als hij te dicht bij komt. Kortom, ik heb mijn handen dus vol en moet ze voortdurend (onopvallend) in de gaten houden. Ook eet hij al een half jaar geen groente en fruit (behalve een banaan op de markt). Ik besteed vrij veel aandacht/tijd om met Jasper indiviueel te spelen, ben consequent, beloon steeds weer zijn goede gedrag maar bestraffend toespreken, even apart zetten  en als "politieagent" ingrijpen is veel te vaak nodig. Ik vind het soms erg moeilijk om er mee om te  gaan. Heeft iemand tips voor mij en mijn jaloerse peuter ?
 
Hoi,
Ik moet zeggen dat ik net een stukje heb geschreven in de forum met eigenlijk wel dezelfde dingen en gevoel wat jij hebt.
regelmatig doet mijn zoon dit ook, ook hij eet al drie kwart jaar geen groente, fruit wel.
ik geef daarnaast ook vitamine tabletten zodat ik zeker weet dat hij alles binnen krijgt.
het ingrijpen als er iets gebeurt wat je schrijft kan soms zo overheersen dat je het gevoel hebt dat je alleen nog maar dat doet dagen lang.
elke dag probeer ik er weer iets van te maken en dan samen iets leuks te doen. daarnaast werk ik ook nog wel maar is hij of op het dagverblijf of bij mijn ouders waar hij beiden al zijn energie ook goed kwijt kan.
op het moment merk ik ook dat hij weer veel moe is... soms kan je je zo machteloos voelen... help!!! wat moet ik ermee.
ik geniet van mijn jongens maar deze momenten dan denk ik.....grrrrrr
 
Terug
Bovenaan