peuterpuber???

Beste dames en heren,

wij hebben een manneke van 23mnd, echt een heel gezellig lief manneke hij kan heel lief zitten spelen en luisterd (best) goed. Echt een wereldkind, maar.....
De laaste tijd heeft hij zo zijn kuren, hij kan enorm driftig zitten huilen en echt heel boos worden als iets niet lukt of niet mag. Dat heeft hij nog nooit zo gedaan. meestal was dat na 2 min over en was hij weer gezellig en vrolijk. Maar nu kan hij echt midden op straat 'n half uur blijven liggen schreeuwen en ik kan weglopen en het negeren zoveel ik wil, hij blijft gewoon liggen (en op straat is nu niet echt de plaats om 3dagen te blijven liggen). Dan sleep ik hem uiteindelijk wel weer mee, maar heel gezellig is het niet.
HIj probeerd nu ook echt zijn grenzen uit, (bijv alles van de commode afstampen) ik kan reageren hoe ik wil het lijkt hem niet te interesseren.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie hier ook mee te maken en wat doen jullie hiermee  en zijn er goede tips. Zeker wanneer hij op straat ligt.... dadelijk komt er een auto aan of zo, ahh jullie snappen het wel.

chantal
 
hallo chantal,
fijn lijkt me dat die pubertijd:(
ik zou het echt zoveel mogelijk negeren als hij op de grond gaat liggen. pak hem desnoods op, en leg hem op de stoep. niks zeggen en gewoon doorlopen met een opmerking als: met zulke kinderachtige jongetjes wil ik niet lopen...
voor wat betreft in huis uit proberen...ik zou als hij iets doet wat niet mag 1 keer zeggen dat het niet mag. en hem daarna afleiden. hoeft niet perse met humor maar praat ergens anders over. en als hij niks kapot maakt...:( zou ik het helemaal negeren.

s6 er maar mee!!
groetjes martine
(demi is 10 weken)
 
Hoi!
Elke leeftijd heeft zo zijn voor- en nadelen! Wij   herkennen dit verhaal maar al te goed..
Bij ons heeft de periode van grenzen verleggen/verkennen ongeveer 2 maanden geduurd! En plots was het over. Nu is ons mannetje weer zijn eigen, oude, lieve ik. Bij gevaarlijke situaties, grepen wij altijd in en legden wij op ooghoogte uit, waarom wij dat niet wilden hebben. In andere gevallen probeerden wij hem te negeren. Maar ook wij weten: dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

Groetjes, Ingrid
 
Terug
Bovenaan