Peuterpuberteit

Hoi hoi allemaal,

We kennen het allemaal wel 3 jaar en niet luisteren.
Dat lukt mij nog wel, maar het niet luisteren door altijd maar hard weg te rennen maar ook net achter een stilstaande auto vandaan schieten of gewoon de weg op.
Meiden ik heb er slapeloze nachten van.....
Tik op zijn kont of eens even een gesprek aangaan omdat dit heeeeeeeeeel gevaarlijk is helpt niet.

Wie heeft er een gouden tip voor mij.
Ik kan niet meer zo fiet uit de voeten daar ik 22 weken zwanger bent, en heb hem ook vrij vaak ik het wagentje maar hij moet toch ook eens leren om bij mij te blijven en niet alleen maar weg te hollen.


HELP...... haha

Mamma2
 
Nou, je zou een tuigje kunnen proberen, als je kind echt zo de weg op rent anders!!
En oefenen met bij jou blijven kun je dan oefenen op plaatsen waar geen autoverkeer rijd, in een park/bos/speeltuin/evt.woonerf!
Succes ermee!
Groetjes MJ
 
ik zou waar auto's niet rijden hem los laten en anders echt een buggy!! doe ik ook. Ik wil ook dat me kind luisterd maar dat doet tie niet dus kan toch maar beter de buggy voor hij onder een auto ligt
 
Hoi dames

Ik heb mijn dochter tot net 3 jaar in een buggy gehad (ook ivm zwangerschap) nu mijn zoon geboren is 04-2009 loopt ze altijd naast me, en moet ze zijn kinderwagen vast houde.

Ik heb inderdaad ook een tuigje (alleen om haar arm) en als we ver moeten of langs drukken wegen enzo dan gaat die vast! ze vond het in het begin heeeeeeeeeeeeel erg maar nu is ze er aangewend,

Nu doe ik het op deze manier omdat ik ook nog eens 32 weken zwanger ben van de 3de (ja weet het me zoon is nog geen 10 maanden en ben zwanger:p:p)

Zou zeggen probeer het, baat het niet schaat het niet!

maar als je zwanger bent ben je extra voorzichtig, dus doe maar wat je goed lijkt!

Gr. Priscillia
 
Heb je het al eens geprobeerd met een beloningssysteem? Als hij netjes meeloopt, dan krijgt hij bijvoorbeeld een sticker en als hij er zoveel heeft, dan mag hij iets doen/krijgt hij iets wat hij leuk vindt. Bij veel kinderen werkt dit volgens mij wel.

Ik lees ook vaak dat je kinderen van deze leeftijd niet te uitgebreid moet gaan uitleggen waarom iets niet mag, omdat ze dit niet begrijpen. Kort en krachtig schijnt beter te zijn. Soms is het ook helemaal niet nodig om een uitleg te geven, maar is het gewoon omdat mama het zegt.

Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je probleem snel is opgelost.

Gr. Harriët
 
Terug
Bovenaan