Peuterspeelzaal (deel 2)

Hi,

Ergens op bladzijde 4-5 staat dit onderwerp van mij. Ons kind heeft heel veel verdriet als hij naar de psz moet, terwijl hij heel blij naar het kdv gaat (3 dagen in de week).

Ik kreeg heel veel reacties (bedankt!) en daar zaten een paar hele goede argumenten bij.
We hebben alles gewikt en gewogen en ook nog beide oma's en mij zus gevraagd. Twee zeiden direct: stoppen. En op het forum waren de meeste meningen ook stoppen.

Dank zij een paar van jullie reacties, heb ik vandaag de knoop doorgehakt: wij stoppen met de psz. Deze heeft nl geen enkele toegevoegde waarde t.o.v. het kdv. Wij dachten eerst van wel. Daarbij moet ik binnen nu en een paar weken gaan bevallen dus er is toch al zoveel verandering voor onze Cas.

Zelfs het zwemmen (wat hij normaal graag doet) was een drama, dus hij voelt al genoeg gerommel.

We gaan weer lekker op de oude voet verder en hoewel ik nu niet veel met hem kan ondernemen, ga ik er van uit dat straks alles weer het oude wordt (alleen incl. nog een kindje).

Gr. Tamara.

Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen. Het kan ook heel goed liggen aan de periode waarop je Cas laat wennen aan de psz. Dit liep bij Isabelle ook helemaal verkeerd, een paar weken voor ze een zusje kreeg. Ze zijn nog zo klein, maar ze voelen alles al supergoed aan, hoor!
Ik dacht ook dat Isabelle er op dat moment aan toe was, maar had me helemaal verkeken. Een broertje of zusje erbij is niet niks, hoor!
En bij jullie is het helemaal niet erg dat ie stopt met psz, want hij doet al genoeg ervaring op bij het kdv!

Groetjes Babybelle

Ik denk niet, maar ik weet zeker dat je een goede keus hebt gemaakt. Het is al zo veel straks met een klein broertje of zusje erbij.
Ga lekker in je verlof genieten straks van je kindjes.

groetjes Mariska

ja zeker een goede keus gemaakt denk ik!
Het zijn inderdaad al genoeg veranderingen zo met een broertje of zusje erbij en dat voelt Cas natuurlijk ook. En voor de ervaring van het spelen / delen met andere kinderen hoef je het niet te doen, dat krijgt hij op het kdv al genoeg. Nu even lekker rust en wat zekerheid voor hem. Goede beslissing!

Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap,
Tamar

Terug
Bovenaan