peuterspeelzaal/school

Ik heb een vraag vanaf wanneer moet je je aanmelden(je kind) VOOR EEN        peuterspeelzaal en voor school.
Ik woon in den haag en ik denk dat er wel een aardige wachtlijst voor staat en ik wil dadelijk niet te laat zijn.

gr.sandra
 
Hoi Sandra, voor en kinderdagverblijf kun je je doorgaans aanmelden vanaf 3 maanden zwangerschap. Voor peuterspeelzaal heb ik geen idee. En voor school is het zo verschillend. In  'mijn' stad hebben we een school waar je je kind het beste kunt aanmelden voor je kind  3 maanden is, alleen dan ben je verzekerd van een plekje. Op veel andere scholen kan je je kind pas vanaf 2 of 2,5 jaar aanmelden. En op de open wijk school in onze buurt is het geen probleem als je je kind pas met 3,5 jaar aanmeld. Ik neem aan dat dat in jullie stad ook zo divers is. Ik  vond het ook erg moeilijk te kiezen waar mijn kinderen in de toekomst naar school moeten gaan. Je wil rekening houden met je kind, maar voor de aanmelddatum is je kind nog zo klein. Moeilijk om dan te beslissen wat bij je kind past, dus ik heb de eerste eerst bij verschillende scholen aangemeld en op iets oudere leeftijd weer bij een paar scholen afgemeld.      
 
Terug
Bovenaan