Peuterspeelzaal vrijwillig of pro??????????????????

Wat doen jullie met jullie 'oudere' kindjes??
Ik ben thuisblijfmoeder en vind het belangrijk dat ons zoontje
van bijna 2, straks naar de peuterspeelzaal gaat, zomaar een halve dag.
Maar nu twijfel ik....

Hier in het dorp worden alle drie de psz geleid door vrijwillegers, waarbij
ik helemaal geen goed gevoel heb!

Het naastiggende dorp heeft wel een professionele psz.

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?????

(PS wij wonen afgelegen, dus ik moet zowieso met de auto of een min of 20 fietsen als het mooi weer is, om de km hoef ik het niet te laten om naar het naburig dorp te gaan..)

Na de zomervakantie gaat ons dochtertje (wordt in juli volgend jaar 2) naar de peuterspeelzaal. Wij hebben er maar eentje in het dorp, maar voor zover ik weet wordt deze geleid door professionals. Ik zou gewoon eens een kijkje nemen en dan beslissen naar welke peuterspeelzaal je je kindje wilt doen. Misschien valt het allemaal reuze mee!

Heel veel succes!

Groetjes, Linda

quote: ikke mama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 21:07:09'));

Wat doen jullie met jullie 'oudere' kindjes??
Ik ben thuisblijfmoeder en vind het belangrijk dat ons zoontje
van bijna 2, straks naar de peuterspeelzaal gaat, zomaar een halve dag.
Maar nu twijfel ik....

Hier in het dorp worden alle drie de psz geleid door vrijwillegers, waarbij
ik helemaal geen goed gevoel heb!

Het naastiggende dorp heeft wel een professionele psz.

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?????

(PS wij wonen afgelegen, dus ik moet zowieso met de auto of een min of 20 fietsen als het mooi weer is, om de km hoef ik het niet te laten om naar het naburig dorp te gaan..)

Hoi ikke mama,

aangezien ons eerste spruitje nog een week of 15 in mijn buik zit, heb ik geen ervaring met de psz!
Maar als ik jou was, dan zou ik mijn gevoel volgen! Heb je geen goed gevoel bij de psz in je eigen dorp, dan maar naar het andere dorp (als je daar wel een goed gevoel bij hebt!!).
Juist omdat het qua afstand niks uitmaakt!!
Anders zou je nog kunnen overwegen hoe belangrijk je het vindt dat je zoontje straks vriendjes/vriendinnetjes uit de buurt heeft.

Ook zou je eens kunnen informeren bij ouders van de psz.
Ik weet natuurlijk niet waarom je geen goed gevoel bij de psz uit je eigen dorp hebt, maar wellicht kunnen andere ouders je ergens over gerust stellen?

Succes met je keuze!

Groetjes, Mickje

Tja, we zijn al naar de opendagen geweest en alle psz in ons dorp bezocht; alle vrijwillige dus.. Maar er staan daar grietjes van 18. De ene was 18 de ander 21. Onze zoon is dan wel bijna 2, maar eet nog elke kastanje op (bij wijze van; alle kleine prulletjes; kralen etc worden even geproefd..) en heb dan zoiets; weet een meisje van 18 dan wat ze moet doen bij inslikgevaar bijvoorbeeld?? Hebben hun iets van cursussen moeten volgen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Dan moet je gewoon naar referenties vragen en opleidingen. En als ik het zo lees ben je na een bezoekje al behoorlijk negatief over de psz met vrijwilligers. Dus ik zou als ik jou was bij de professionele gaan kijken.
Mijn dochtertje is na de verhuizing afgelopen mei naar een andere creche gegaan hier in de buurt. Nou fijn hoor..... Ze heeft daar van 1 juni tot 30 september gezeten. We hebben dus na 2 maanden al opgezegd en haar weer naar de oude creche gedaan. Die verandering is ook niet goed, dus doe je kind ajb meteen naar een psz waarbij je een goed gevoel hebt.

groetjes Maris

De verandering naar oude creche is wel goed, maar steeds weer een verandering niet bedoelde ik. Want de oude creche waar ze naar terug is gegaan is geweldig!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan