Mijn dochter gaat 1 dag naar de gastouder en daarnaast 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Bij de gastouder is maar 1 ander leeftijdsgenootje,dus ik vind de peuterspeelzaal wél heel leerzaam en belangrijk. En ze vindt het heeeeel leuk!! Ik deed haar met 2 jaar 1 ochtend naar de peuterspeelzaal, vanaf 3 jaar 2 ochtenden. Ik vond het anders teveel voor haar, toen ze nog maar 2 was..
Hoeveel dagen gaat je kindje naar het kdv? En doen ze daar ook veel activiteiten met peuters of hebben ze een peutergroep, of niet?
Ik ben groot voorstander van de peuterspeelzaal, maar zelf werk ik op een kinderdagverblijf en ik zou de meerwaarde van peuterspeelzaal ook niet perse zien als mijn kind al naar een kinderdagverblijf ging.
Omdat ze op het kinderdagverblijf wel veel leeftijdsgenoten hebben en we bieden erg veel voorschoolse activiteiten aan voor kindjes van 2-4. We gaan elke dag in de kring. Dus dat alles is eigenlijk ook al peuterspeelzaal
Breng je je kindje maar 1 dag naar het kinderdagverblijf? Dan is een ochtendje peuterspeelzaal erbij misschien wel leuk ja, maar als ze al 2/3 dagen naar het kinderdagverblijf gaat, is het al snel veel hoor.
Voor mezelf vind ik een ochtendje peuterspeelzaal wel heel lekker. Even 1 ochtendje zonder kind thuis, heerlijk