peuterspeelzaal

Mijn zoontje van 2 mag over 2 weekjes voor het eerst naar de peuterspeelzaal.
Ik ben erg benieuwd hoe het er daar van af zal brengen.
Hij kan nl.nogal erg wild zijn, maar ik hoop dat ie het daar wat rustiger aan doet!
Ik denk dat het wel goed voor hem is om eens in een groep kinderen van zijn leeftijd te spelen.
En toch zie ik er ook nog wel een beetje tegenop, want stel je voor dat hij nou heel hard moet huilen als ik weer wegga.....
Dat lijkt me heel erg, dan moet ik vast ook huilen....
Wie kent dit, en hoe kan ik dit dan het beste aanpakken??!!!

Liefs Miriam

Hoi Miriam,

Mijn dochter gaat al vanaf drie maanden naar de creche, dus ik heb een andere situatie, maar ik heb wel veel mensen om mijn heen die er erg tegenop zagen dat hun kind naar de peuterspeelzaal ging. Ik denk sowieso dat je kind dat dan ook voelt, dus dat kan al meespelen in hoe hij of zij zal reageren denk ik. En dat drukke, wat ik terughoor is dat de meeste kinderen zich op schooltje zich meestal voorbeeldig gedragen, dat herken ik ook wel van mijn dochter die twee is. Thuis kan ze echt pissig zijn over dingen, maar daar gaat alles goed... En reken er maar op, dat je zelf wel gaat huilen ,of je zoontje wel of niet huilt. Volgens mij heeft iedere moeder dat wel. Heel veel succes ! Jacqueline

Hoi Mirjam,

Het is heel erg logisch dat je je daar zorgen over maakt.
Maar dat hoeft gelukkig niet.
Ik neem aan dat je in ieder geval de eerste keer mag kijken hoe het er daar aan toe gaat, en als je zoontje gaat huilen, word hij vast en zeker goed opgevangen.
Ikzelf heb een zoontje van 3,5 jaar, en bij deze peuterspeelzaal is het erg fijn, omdat we daar altijd eerst met de ouders koffie blijven drinken, en jou kind blijft dan of bij je, of gaat lekker zijn eigen gang.
Je moet gewoon kijken hoe het er daar aan toe gaat, en ja, de eerste keren is het gewoon moeilijk, maar je went eraan, zeker als je merkt dat hij het er naar zijn zin zult hebben.

En wat betreft dat "wilde gedrag" Hij is niet de eerste hoor die dat heeft.
Dus de leidster weet daar wel raad mee.
En vraag na afloop hoe het is gegaan.

veel succes, Marrianne

hoi,
meestal mag je de eerste dag blijven op de peuterspeelzaal zolang als jij dat wil en nodig vind.
Mijn zoontje is thuis ook altijd druk en bezig maar op de peuterspeelzaal is hij juisterg rustig en zelfs wat verlegen. maar als hij dan thuis komt moet hij wel even zijn energie weer kwijt. heel veel succes de eerste keer en de juf weet je echt wel gerust te stellen hoor je bent echt niet de enige met deze vragen.
mama

Hoi mirjam,

mijn zoontje is net sind een maand naar de peuterspeelzaal en de eerste keer was het heel spannend en leuk de tweede keer ging nog, maar daarna had hij het toch wel weven moeilijk.
al voor hij van de fiets af was begon hij te snikken en te schreeuwen. (het is dat er zoveel andere moeders waren anders was ik zo rechtsomkeert gegaan). en wat bleek na het zwaaien is hij de klas ingegaan en heeft de hele morgen lekker meegedaan. Ik heb toen ik thuis was even gebeld voor mijn eigen gemoedsrust.

Moraal van dit vehaal: ookal zal hij het eerst misschien even moeilijk hebben als ze een keer weten wat de beldoeling is gaat het eigenlijk altijd prima.

Terug
Bovenaan