peuterspeelzaal

Hallo allemaal,

Mijn dochter (25-08-2003) gaat sinds januari naar de peuterspeelzaal. Vanaf dag 1 ging dit echt heel erg goed, ze had het heel erg naar haar zin en er was nooit wat aan de hand. Sterker nog: ik kreeg ze niet meer mee naar huis!  Er waren twee juffen waarvan er 1 was waar ze erg aan gehecht was volgens mij. Echter na een paar weken werd die juf ontslagen en was ze heel plotseling weg. (probeer dat maar eens uit te leggen). Ik vond dit al niet zo verstandig van school voor de kinderen. Maar goed... Weken volgden met allemaal "proefjuffen" (zij kwamen allemaal een ochtend proefdraaien). Nu is er sinds een week of drie een nieuwe juf dit is volgens mij ook een zachte lieve juf.
Maar ongeveer sinds dat deze juf kwam is mijn dochter anders op school. Ze heeft een soort van driftbuien en de laatste keer was ze ook helemaal overstuur toen ik wegging. (ik kon ook wel janken kan ik je zeggen!)
 Ik heb dit uiteraard met je juffen besproken en die houden het op een "fase"...   Eerst geloofde ik dit wel maar nu moet ze pas dinsdag weer dus ik zei dat tegen haar maar ze begon nu al te miepen dat ze niet wilde. Dus ik weet niet wat er aan de hand is maar volgens mij zit het dieper dan een fase...
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips want ik vind het echt heel rot om te zien hoe ze is veranderd in een vrolijk meisje op school tot een meisje die niet eens naar school wil!

Alvast bedankt

Groetjes
Wendy
 
Hoi,

Ik weet van mijn dochtertje en van een aantal andere kinderen bij haar op de peuterspeelzaal, dat ze soms een terugval krijgen...idd een fase.
Mijn dochtertje zit nu een half jaar op de peuterspeelzaal, en heeft het altijd heel erg naar der zin.
Alleen vorige week was het huilen en gillen geblazen, en die keer erop ook al.
Vanmiddag wou ze ook niet naar school, maar hebben we haar gezegd dat ze als ze uit school komt ze iets moois mag uitzoeken in de winkel.
En dat hielp...
Dus het kan idd een fase zijn en dat hebben de juffen mij ook laten weten, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Is er geen mogelijkheid om even stiekem op een hoekje te blijven kijken, zodat je jezelf effe kan geruststellen met het feit dat alles okey is? Hoe lang is het nu al zo?



 
Hoi,
Bedankt voor je reactie... Ze heeft twee ochtenden die plotselinge "aanvallen" gehad en de keer daarop was het brullen toen ik weg wilde gaan. Nu heeft ze een week vakantie gehad en zou ze morgen weer moeten. Maar nu ben ik vanmorgen met haar naar de dokter geweest vanwege een schimmeltje veroorzaakt door de fopspeen (moeten we dus ook nu per direct vanaf) en er werd ook krentebaard geconstateerd. Dus nu moet ik ze waarschijnlijk nog een week thuishouden. Volgens mij werkt dit ook alleen maar tegen. Tja of juist niet? Ik weet het ook niet meer. We zien het allemaal wel. Ervaringen en tips blijven heel erg welkom!!!

Groetjes Wendy
mama van donna  2 jaar en 9 mnd  en mika 7 mnd
 
Mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden gaat 2 dagen per week naar de creche/kinderopvang. Normaal geen enkel probleem: lekker spelen met de andere kinderen en het speelgoed en de juffen zijn toppie.
Maar...nu is het brullen geblazen en laat ik haar achter met een vreselijk schuldgevoel. Ze blijft maar zeggen: ik wil met jou mee, anders ben ik hier helemaal alleen ! En dan dikke tranen erbij en twee mini-armpjes die je stevig om je nek vastpakken......pfff zwaar hoor.

Maar goed, het schijnt inderdaad een fase te zijn. Het is erger geworden sinds we terug zijn van vakantie. Wij zijn maar een weekje weggeweest. Maar volgens 1 van de leidsters hebben over het algemeen alle kinderen er last van als ze terugkomen van vakantie. Dus lijkt mij: hoe langer gezellig thuis of op vakantie met papa en mama, hoe minder zin om terug te gaan naar de creche of peuterspeelzaal.
Zoals met zoveel dingen in de opvoeding: ik denk dat ik even de tanden op elkaar moet zetten, even doorzetten, en het gaat vast vanzelf weer over (maar graag snel !!!).
 
Terug
Bovenaan