Peuterspeelzaal

Hallo allemaal,

Donderdagmiddag belde de juf van de peuterspeelzaal op dat er voor Lotte een plekje is na de zomervakantie. Pffffffffffffffffffffff effe schrikken, want ze wordt dan toch wel errug groot, maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg leuk voor haar. Heeft ze iets voor haar zelf en komt ze in aanraking met leeftijdsgenootjes.
Het is thuis echt een moedertje die overal mee helpt en zich erg verantwoordelijk voelt voor haar kleine broertje. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.
Maandag 4 sept. mag ik mee kennismaken en kijken en dond. 7 sept. gaat ze voor het echie laat maar zeggen. Spannend spannend.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17-02-2004) en Jozua (15-10-2005)
en 12,5 weken zwanger van een "kadootje" (01-01-2007)
 
Het gaat hard met die kleintjes, he!
Ik heb mijn oudste pas met ruim 3 naar de psz laten gaan omdat ze 1 keer per week naar het kdv ging en ik dat voldoende vond. Ook hadden wij veel buurkindjes waar ze dagelijks mee optrok dus contacten genoeg. Nu is ze echt aan de psz  toe en geniet ze ook enorm van haar "school".
En ik heb een paar uurtjes tijd voor de jongste...
Laat de kleine maar lekker gaan, ze vinden het heerlijk!
 
hoi,

mijn zoon (13-04-2004) mag ook vanaf 14 augustus naar de peuterspeelzaal.
ik krijg nog een brief waarin staat welke dagdelen hij mag komen.
ik vind het ook zo spannend, en ben erg nieuwsgierig naar hoe hij het gaat vinden.

ik merk thuis wel dat hij er erg aan toe is om met andere kindjes te gaan spelen.
en zelf vind ik het wel fijn dat hij ook gaat leren hoe goed  samen te spelen. daarvoor komt hij nu te weinig in contact met leeftijdsgenootjes, en dat vind ik wel jammer.

na de zomer moeten we eraan gaan geloven, maar in ruil krijg ik wat tijd om samen met zijn kleine broertje (25-04-2006) door te brengen zonder grote broer. want hij wil altijd maar al te graag helpen en meespelen.

misschien leuk om straks na die eerste paar keren peuterspeelschool ervaringen uit te wisselen.

groetjes monique.
 
Hallo allemaal

Ook mijn zoontje gaat na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal. Toen ik er een paar weken geleden was voor een intake gesprek ging hij gelijk meespelen. Dat stelde me wel gerust omdat ik weet dat hij het dus leuk vindt. Natuurlijk is het afwachten en moest ik wel even slikken dat er een plekje voor hem was. Hij wordt echt groot.

Gr. Rianca
 
Beste Mieke !

Onze dochter is eind maart 2 geworden.
Half april belde de psz op om te vertellen dat er 1 mei al een plekje was voor haar.
Dat was even slikken. Ik heb het  toch maar  tot na de zomervakantie uitgesteld, dus dan gaat ze hier ook naar toe. Ze was net 2 jaar, zelf denk ik wel dat ze hier al aan toe is, maar mama he...die is er nog niet aan toe, haha. Ze word zo veel te snel groot en ik vind het nog wel gezellig thuis. Dus die paar maandjes pik ik nog even mee.
Toch vind ik het wel erg spannend en begint het te kriebelen in mijn buik bij de gedachten. Al denk ik wel dat ze het erg leuk zal vinden, ze wil altijd graag met andere kindjes spelen.

Groeten van Miena.
 
Ook mijn zoontje (maart 2004) mag na de schoolvakantie naar de peuterzaal. Hij vond het bij de intake prachtig, en mocht even met de andere kindjes meespelen. Hij vond het erg leuk en wil nu steeds naar school toe. Ik praat er maar niet meer over want het duurt nog erg lang voordat hij echt mag. En elke dag vroeg hij er om of hij naar school mocht.
Het lijkt mij best lekker als hij een ochtendje weg is maar aan de andere kant vindt ik het reuze spannend en zal ik hem vreselijk missen denk ik. Weer een stapje naar het groter worden en "loslaten".
 
Terug
Bovenaan