peuterspeelzaal

Hallo allemaal,
Onze dochter is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Ze vond het erg leuk, maar aan het eind was ze zo moe dat ze al in tranen was toen ik eraan kwam. Ze had al aan de juf gevraagd of ze naar bed mocht.

Zelf zou ik haar daarom de volgende twee keer graag een halve ochtend laten gaan. Zodat ze rustig kan wennen. De leiding van de peuterspeelzaal raad dat af. Ze zijn bang dat ze dan altijd zal denken dat ze elk moment weg kan. (volgens mij valt dat best mee, bovendien kan ik haar ook altijd ophalen indien nodig).

Het is overigens geen proffesionele peuterspeelzaal, maar onderdeel van de wijkvereniging. Het wordt gerund door vrijwilligers.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

Marike
 
Hoi Marike,
Wat een nieuwe ervaring he? je kindje naar de peuterspeelzaal.
Ik weet niet hoeveel uurtjes een ochtend is bij jullie, maar mijn zoontje gaat 2 uurtjes. Misschien kun je in overleg met de leidsters daar je telefoonnr doorgeven en als ze dan zo hardverscheurend blijft huilen dat ze je dan opbellen. Je moet natuurlijk wel even het vertrouwen hebben dat ze dit dan ook doen.
Verder heb ik er geen ervaring mee, want mijn zoontje heeft een paar keer alleen bij het afscheid gehuild. Zodra ik maar eenmaal weg was en ze wat dingen gingen doe, deed hij leuk met de groep mee. En nu denk ik dat hij wel 3 uurtjes heen zou willen.
Veel succes met wat je besluit en geef ook je dochter even de tijd om te wennen. Het is natuurlijk een hele verandering.
Groetjes Renate
 
Je kind zal er gewoon doorheen moeten. Met de kleuterschool haal je je kind toch ook niet halverwege op? Het went vanzelf wel en in het begin is het zeker vermoeiend, ik merkte dat vooral bij het middagdagdeel, maar het went na een paar weken hoor. Dus ik vind dat de leiding van de peuterschool gelijk heeft in dit geval.
 
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de leeftijd van je kindje. Mijn dochter is nu 2 en slaapt s middags altijd 'n paar uur. Op het kdv kan dat, op een peuterspeelzaal zou dat niet kunnen. Het lijkt me niet beter voor je kind om het nu te dwingen hele dagen er heen te gaan. Het moet wel leuk blijven. Wellicht dat ze over 'n half jaar of over 'n paar maanden beter tegen de drukte kan. Ze doet zo veel indrukken op.
Wel zou ik dan haar niet eerder halen als ze moe is. Dus nu bv 2 halve dagen en dan ook echt pas om 12u halen of zo. Niet eerder als ze moe is. Rond 12u is het etenstijd, dus geen onlogisch moment om naar huis te gaan lijkt me.
 
Nicky volgens mij begrijp jij het niet. Een peuterspeelzaal duurt maar 2 a 3 uur dus dat is al weinig. Ja ze zal er gewoon doorheen moeten. Ze zal best moe zijn maar voor die 2 keer in de week is dat toch best te doen? Zolang ze het leuk vindt, zou ik er geen problemen van maken.
 
hoi ik vind dat elke moeder,goed moet luisteren en kijen hoe het kindje het vind .en niks dwingen!! is ze wel moe ??zo ja dan moet ze gewoon even slapen no big deal.toch!!??
 
Terug
Bovenaan