Peuterspeelzaal

Hallo allemaal.

Volgend jaar mag onze kleine meid naar de peuterspeelzaal en ik had er allemaal nog niet zo over nagedacht en zag het allemaal zonnig in. Denk dat ze het wel naar haar zin zal hebben, tussen alle andere kindjes.
Haalde mijn schouders op al hoorde ik andere moeders over het feit dat ze het in het begin  wel moeilijk vonden om hun kind naar school te brengen.

Maar opeens las ik gisteren een artikel en toen ging er bij mij eens een enorm licht branden: Er stond in dat het dan voor het eerst is dat je je kind bij allemaal vreemden achterlaat !
Ik dacht.. ja inderdaad... en ik kreeg het er opeens best moeilijk mee. Mijn kleine moppie die ik dan moet achterlaten.

Ik weet het... het duurt nog een hele tijd, maar het houd mij opeens bezig.
Hebben jullie al erover nagedacht (tenminste.. als je kind niet op het kdv zit) wanneer jullie kind naar de peuterspeelzaal gaat??

Groetjes Mamajo (mv 18 maanden oude dochter en 29 wkn zwanger van nr. 2)

Hoi,

Jazeker hebben wij er al over nagedacht. Onze zoon zit niet op een kinderdagverblijf omdat ik een fulltime moeder ben. Ze mogen hier bij 2 jr en 3 mnd naar de peuterspeelzaal. Ik heb hem daar een paar maanden geleden al voor opgegeven (ja, wel erg vroeg, maar je weet het niet he).

Aan de ene kant heb je wel gelijk, dat je dan voor het eerst je kindje bij vreemden achterlaat. Aan de andere kant kan je ook zorgen dat het geen echte vreemden meer voor je zijn. Ga vooraf een keertje kijken (heb ik ook gedaan) en klets wat met de meiden (of mannen) die de groep leiden. Tegen de tijd dat ze mogen komen kun je beginnen met twee of drie keer je kind er een uurtje, of steeds iets langer achter te laten.

Ik wilde overdag gaan sporten, en bij ons hebben ze dan gratis kinderopvang voor sportende ouders. Ook de kindercreche van de kerk (als je daarheen gaat) is misschien wel een aardige om dit soort dingen te oefenen.
Ik ben van plan binnenkort mijn zoon mee te nemen naar de kerk en hem bij de creche achter te laten. (Papa en dochter blijven dan gewoon thuis). Allereerst omdat hij het leuk vind om met andere kindjes te spelen en ten tweede omdat ik denk dat het een goede oefening is.

Ik zou zeggen veel succes, en misschien heb je wat aan mijn ideetjes

Groet, Liesje

Ik heb Elsa alwel opgegeven voor de peuterspeelzaal, maar ik weet nog niet of ze daar ook heen gaat. Ze gaat namelijk ook 2 dagdelen per week naar het kdv en zoals het nu staat blijft ze daar gewoon, maar mocht onze situatie hier thuis bijvoorbeeld veranderen, dan kan het zijn dat ze nog wel naar de peuterspeelzaal gaat. Maar ja, dat is natuurlijk maar 2x 2 uurtjes en het kdv is echt 2 hele dagdelen, het enige nadeel is dat ik haar daar in de auto heen moet brengen, maar ja, ze is wel even langer weg.

Hallo,

Ik weet werkelijk nog niet of Stijn ( en straks Jojanneke) naar de peuterspeelzaal gaat. Omdat ik werk, 5 middagen in de week, gaan de kinderen al 5 middagen naar het kinderdagverblijf. Dus op de middagen kunnen ze al niet naar de psz, want ik kan ze dan niet ophalen. En om ze de ochtenden nou ook nog weg te brengen, terwijl ik dan zelf thuis ben, dat lijkt me heel naar. Dan wil ik juist lekker mijn kindjes doorbrengen. Bovendien leren ze al met andere kindjes te spelen op het kdv en ook samen spelen en knutselen leren ze daar al een beetje.

Aan de andere kant weet ik van mijn neefje, nu 4,5 jaar, dat hij op een gegeven moment klaar was met het kdv en toe was aan een nieuwe uitdaging, de psz vond hij helemaal geweldig, doen daar toch meer aan voorbereiding op leren. Dus ik denk dat wij gaan kijken wat Stijn wil. Als hij het gewoon nog goed naar zijn zin heeft op het kdv, houden we het denk ik daar bij, maar als hij extra nodig heeft dan kunnen we altijd nog kijken.

Carina

Ik heb lynn ook al opgegeven,  bah moet er niet aan denken om haar weg te brengen.
Ik zat pas op een verjaardag en er waren een paar mama's die het heerlijk vonden toen   hun kindje naar de  peuterspeelzaal ging. Ze konden bijna niet wachten zeiden ze. Nou dan ben ik zeker vreemd want het lijkt me helemaal niks. Maar vind het toch ook wel belangrijk dat ze gaat want ze leren er ook al een hoop.
Ik werk 2 dagen en dan gaat ze 1 dag naar mijn zus en andere dag naar mijn schoonmoeder dus alletwee bekende voor haar. Maar weet niet hoe ze gaat reageren als ik haar bij vreemde moet achter laten.
Al moet ik wel zeggen dat mijn neefje dean  pas naar de  peuterspeelzaal gaat en we hadden verwacht dat hij de hele buurt bij elkaar zou gillen,nou het was mijn zus die stond te huilen en dean ging gelijk lekker spelen,hihi.   Hij vond het helemaal geweldig. Hij was er gewoon echt aan toe.
Nou ja,voorlopig is het(gelukkig) nog ver weg eer dat ze er heen gaat.....
groetjes cobie

Terug
Bovenaan