peuterspeelzaal

Hoi hoi,

Ik kreeg vandaag een telefoontje van de peuterspeelzaal waar ik Quinten heb ingeschreven.
Hij mag 2 maart voor de eerste keer heen.
Hij is dan net een week 2 jaar oud!
Ikzelf vind het helemaal geweldig mits ik niet 1 week later uitgeteld ben van de 2e.

ik ben bang dat als ik nu nee zeg dat het weer een aantal maanden duurt voor dat er weer een plekje is.

Hebben andere moeders hier ervaring mee?

een hele trotse mams

He trotse mams,

Het is natuurlijk helemaal geweldig dat Quinten al zo snel naar de peuterspeelzaal mag. Onze meid staat nog op de wachtlijst dus ik ben benieuwd en ook onervaren.
Je moet alleen even kijken of zoveel verandering in een keer niet teveel is. En hij gaat naar de peuterspeelzaal en er komt een broertje of zusje bij. Niet dat hij dadelijk het gevoel heeft dat hij moet wijken voor het nieuwe brusje, want dat is lijkt me niet jullie bedoeling.

Ik zou het gewoon aan de peuterspeelzaal uitleggen en hun misschien ook wel om advies vragen.

Groetjes Anne

Hoi,
Mijn middelste begon met school een maand voor nr 3 geboren werd, maar er zat wel meteen de kerstvakantie in!
Waarom zou je nee zeggen, het is toch niet erg mocht je een week overslaan als de kleine geboren wordt?
Lijkt me voor hem ook heel leuk en jij hebt meteen wat extra tijd voor de 2e! Ik zou zeggen doen!

Succes Gr MJ

He trotse mams,

Het is natuurlijk helemaal geweldig dat Quinten al zo snel naar de peuterspeelzaal mag. Onze meid staat nog op de wachtlijst dus ik ben benieuwd en ook onervaren.
Je moet alleen even kijken of zoveel verandering in een keer niet teveel is. En hij gaat naar de peuterspeelzaal en er komt een broertje of zusje bij. Niet dat hij dadelijk het gevoel heeft dat hij moet wijken voor het nieuwe brusje, want dat is lijkt me niet jullie bedoeling.

Ik zou het gewoon aan de peuterspeelzaal uitleggen en hun misschien ook wel om advies vragen.

Groetjes Anne

Ik heb Milton expres ook niet toen hij 2 en een half was naar de peuterspeelzaal gedaan ook om het feit dat er net een zusje was. De verandering was al groot genoeg en ik vind net 2 wel jong hoor.
Maar als hij eraan toe is moet je het doen. Hier mogen ze pas met 2 en een half. Milton was bijna 3 toen hij ging en toen vond hij het ook prima. Ik werd zelfs weggestuurd door hem hij vond het toen leuk.
Maar elk kind is anders.

Onze dochter mag met 2 jr en 2 mnd omdat het anders te kort voor de zomervakantie wordt. Ze gaat dan op dezelfde dagen als mijn zoon in de parrallelklas. Zo krijg ik tot eind november (dan wordt zoonlief 4) twee dagdelen voor mezelf. Lijkt me heerlijk!

Als je jongste dan ook 4 is geworden, dan wil ik weer voor uitbreiding gaan. Krijgen de volgende twee kindjes ook weer wat meer aandacht. Voor ons allemaal wel zo prettig denk ik.

Gr Liesje

Terug
Bovenaan