Peuterstoel

<p>Ik zit met een vraagje. Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar is vrij lang (ruim 95cm). Mijn autostoel is kapot aan het gaan en ben dus op zoek naar een nieuwe. Mijn zoontje wilt het liefst alles zelf doen, dus hem in de autostoel krijgen duurt een eeuwigheid. Nu zag ik dat er autostoeltjes zijn vanaf 100cm waarbij je alleen nog gebruikt maakt van de autogordel. Is iemand hier mee bekend? Op de website staat overal vanaf 3 jaar, maar lengte van 100cm (dat is dus niet perse 3 jaar). De ene winkel zegt dat het wel kan en de ander zegt van niet. Ik weet het niet zo goed. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen ?</p>
 
Mijn oudste dochter is ook voor 3 jaar overgegaan naar een 2/3 stoel (vast met alleen autogordel). Is ook erg groot dus pastte er toen in lengte al in. 
Belangrijkste is dat bij gebruik van de autogordel je zoontje wel minimaal 15 kg moet wegen anders werkt het blokkeringsmechanisme niet mocht je een ongeluk krijgen.
En daarnaast is het vooral uitproberen en kijken of de stoel goed past. De gordel moet 2 vingers boven de schouder zitten. 
En realiseer je dat hij dan makkelijk zelf uit de riem kan komen.... Dus niet handig als je hem (nog) niet duidelijk gemaakt kan krijgen dat dat niet mag... 
 
Mn zoontje is met 18 maanden al 90 cm, dis die past ook niet lang in zn 5punts gordel... de stoel zegt idd tot 100cm maar in verhouding is zijn rug lang, staat de stoel op de hoogste stand en past hij er echt niet lang meer in...
Denk dus dat wij met 2 jaar al naar een andere stoel moeten. Ik zou het even in een winkel proberen. De ene stoel is groter en ruimer dan de ander
 
Terug
Bovenaan